< Terug naar vorige pagina

Project

De toegevoegde waarde van leerling-, leerkracht- en schoolkarakteristieken aan het leesbegrip van leerlingen uit het secundair onderwijs

Dit onderzoeksproject tracht leerling-, leraar- en schoolkarakteristieken te identificeren die gerelateerd zijn aan verschillen in begrijpend leesprestaties van leerlingen uit het secundair onderwijs. Onderzoeksdoel 1 (OD1) focust op de relatie tussen karakteristieken op de verschillende niveaus. OD2 focust specifiek op generieke leerkrachtkenmerken en OD3 op de implementatie en
evaluatie van een professioneel ontwikkelingsprogramma voor leerkrachten om begrijpend leesprestaties te verbeteren.

Datum:1 okt 2017 →  30 sep 2021
Trefwoorden:secundair onderwijs, technisch onderwijs, effectiviteitsonderzoek, begrijpend lezen, leesonderwijs
Disciplines:Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Specialistische studies in het onderwijs