< Terug naar vorige pagina

Project

iSTEM inkleuren, een interassociatie-cel om scholen te ondersteunen in STEM-didactiek (iSTEM).

De vijf pijlers voor iSTEM didactiek zijn. • interdisciplinaire integratie van STEM leerinhouden • probleemgecentreerd leren • onderzoekend en ontwerpend leren • samen leren • vakdidactische input Teacher Design Teams (TDT) of Learning Design Studios zullen worden gebruikt als manier om professioneel leren van leraren te bevorderen en om de leraren in de iSTEM- benadering te introduceren. Het doel van de TDT's is om materialen en methoden te ontwikkelen die zullen worden geïmplementeerd en uitgetest. De prioritaire gebieden voor de ontwikkeling van de iSTEM-didactiek zijn in deze fase: • Eerste twee jaren van het secundair onderwijs • Technisch en beroepsonderwijs Een effectiviteitsonderzoek zal worden uitgevoerd om de resultaten van deze aanpak zichtbaar te maken op het niveau van de leerlingen.
Datum:15 dec 2018 →  14 dec 2021
Trefwoorden:ONDERWIJSONDERZOEK
Disciplines:Curriculum en pedagogiek van wetenschappen, technologie en ingenieurswetenschappen
Project type:Samenwerkingsproject