< Terug naar vorige pagina

Onderzoeker

Monica Dhar

  • Onderzoeksexpertise  (University of Antwerp):Het onderzoek van Monica Dhar richt zich op het verbeteren van de geestelijke gezondheid van kinderen en adolescenten. Onderwerpen van haar onderzoek zijn onder andere cognitieve controle en emotieregulatie. Ze tracht de onderzoeksbevindingen te vertalen naar de klinische praktijk met als doel om reeds bestaande behandelingen te optimaliseren en nieuwe behandelprotocollen te ontwikkelen. Monica Dhar heeft expertise in de ontwikkelings- en cognitieve psychologie. Ze is met name geïnteresseerd in ontwikkelingsstoonissen en heeft een sterk methodologische achtergrond in experimentele psychologie (het ontwikkelen van experimentele paradigmata) en event-related potential (ERP) onderzoek (waaronder geavanceerde bronlokalisatie en topografische mapping analyses).
  • Trefwoorden  (Vrije Universiteit Brussel):Psychologie
  • Trefwoorden  (University of Antwerp):NEUROCOGNITIEVE STOORNISSEN, ELEKTROPHYSIOLOGIE, NEUROFYSIOLOGIE, NEUROBIOLOGIE, NEUROWETENSCHAPPEN, ELEKTROENCEPHALOGRAFIE, PSYCHOLOGIE, Geneeskunde
  • Disciplines  (Vrije Universiteit Brussel):Natuurwetenschappen
  • Disciplines  (University of Antwerp):Neurowetenschappen, Biologische en fysiologische psychologie, Cognitieve wetenschappen en intelligente systemen, Ontwikkelingspsychologie en veroudering, Algemene psychologie, Menselijke experimentele psychologie, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen
  • Onderzoekstechnieken  (University of Antwerp):Experimenteel-psychologische onderzoeksmethoden: - E-prime (Psychology Software Tools) voor gedragsexperimenten humaan onderzoek. Neurocognitieve onderzoeksmethoden: - event-related potentials (ERPs). - functionele spatiotemporele analyse van hersenactiviteit. - bronlokalisatie analyses van hersenactiviteit (sLORETA).
  • Gebruikers van onderzoeksexpertise  (University of Antwerp):Onderzoekers die (neuro)cognitieve processen willen onderzoeken (humaan onderzoek). Publieke of private gebruikers geïnteresseerd in lezingen, workshops, onderwijs.