< Terug naar vorige pagina

Project

Ontwikkeling van een geïntegreerde analyse van de locationele bereikbaarheid van Europese regio’s

Toegankelijkheid, het gemak waarmee men van de ene locatie naar de andere kan reizen, is een belangrijk onderwerp in de
kruispunt van stedelijke en transportgeografie en speelt een belangrijke rol in ons dagelijks leven.
Dit doctoraatsproject beoogt de ontwikkeling van een innovatief kader dat meerdere integreert
luchttransportdimensies in een coherente toegankelijkheidsanalyse op Europese schaal. Het project
richt zich op reistijd en reiskosten als belangrijkste indicatoren van toegankelijkheid. De gecombineerde effecten op
toegankelijkheid van de volgende dimensies zal worden geëvalueerd: (1) het principe van zelfhubbing, d.w.z.
passagiers die meerdere vliegtickets combineren om hun bestemming te bereiken, (2) multimodaal
transport, d.w.z. gebruikmakend van een combinatie van transportmodi, en (3) het concept van een luchthaven
stroomgebied, d.w.z. het gebied van waaruit passagiers op de luchthaven worden vervoerd. Hiertoe zullen we
innovatieve benaderingen van het gegevensverzamelingsproces aannemen, b.v. door te focussen op webgegevens en door
het automatiseren van het proces met behulp van de programmeercode. Voor zover wij weten, heeft nog geen studie plaatsgevonden
zijn ondernomen die al deze bovenstaande dimensies integreert in een enkele, coherente toegankelijkheid
analyse van het Europese stedelijke landschap.

Datum:1 okt 2018 →  30 sep 2022
Trefwoorden:bereikbaarheid
Disciplines:Infrastructuur, transport en mobiliteitsingenieurswetenschappen, Andere mechanische en productie ingenieurswetenschappen