< Terug naar vorige pagina

Project

Nieuwsgierigheid voor scheikunde stimuleren door virtuele ervaringen

Het doel van dit project is om een uitgebreide set van realistisch implementeerbare spel ontwerp en productie richtlijnen te ontwikkelen voor een virtueel nieuwsgierigheidslab voor kinderen van 8 tot 14 jaar. Hierbij is het virtuele nieuwsgierigheidslab een virtuele of gemengde omgeving waar kinderen de vrijheid word gegeven om te experimenteren en te onderzoeken op een veilige manier. Het virtuele nieuwsgierigheidslab heeft typisch een thema rond een specifiek onderwerp, om de nieuwsgierigheid voor dit onderwerp bij kinderen op te wekken. Gedurende dit onderzoek, zullen we de focus leggen op scheikunde. Het virtuele nieuwsgierigheidslab kan zowel thuis als op school worden gespeeld. Het doel van dit project zal worden bereikt door eerst bestaande spel ontwerp en productie richtlijnen te onderzoeken om gaten binnen de literatuur te vinden. Partijen binnen de game development industrie zullen vervolgens worden betrokken zodat om hun behoeftes in termen van richtlijnen te identificeren. Achteraf, zullen nieuwe voorgestelde richtlijnen per richtlijn worden getest, leidend tot een volledige studie met scheikunde als onderwerp. Daarnaast zal worden gekeken naar verschillende immersieve technologieën die geschikt zijn voor de doelgroep en de impact van deze technologieën op de ontwerp en productie richtlijnen. De snelle technologische ontwikkelingen zullen worden gevolgd zodat de nieuw voorgestelde richtlijnen zo toekomstbestendig als mogelijke zijn.

Datum:24 mei 2019 →  3 aug 2022
Trefwoorden:mixed reality, virtual reality, design guidelines, chemistry
Disciplines:Algemene chemische en biochemische ingenieurswetenschappen niet elders geclassificeerd
Project type:PhD project