< Terug naar vorige pagina

Project

Een raamwerk voor real-time aanpassing van interactieve systemen voor revalidatie.

Revalidatie en training (b.v. rolstoeltraining voor mensen met een beperkte mobiliteit) zijn een belangrijke stap op weg naar onafhankelijke mobiliteit en een betere kwaliteit van leven. Revalidatie vereist echter vaak langdurige en eentonige oefenroutines, en interactieve systemen zijn een veelbelovende manier om te voorkomen dat patiënten afhaken. Bestaande systemen schieten echter tekort ten opzichte van traditionele benaderingen in termen van aanpassing van de moeilijkheidsgraad en de ondersteuning die gewoonlijk door de therapeut wordt geboden. Dit project zal nieuwe algoritmes aanreiken voor real-time moeilijkheidsaanpassing in interactieve systemen en games voor revalidatie. Dit project gebruikt rolstoeltraining als voorbeeld, en bouwt voort op onderzoek naar dynamische moeilijkheidsaanpassing in games en dit verbinden met de vereisten van klinische omgevingen. Het project zal theoretische overwegingen aanvullen met empirisch werk, waarbij revalidatiedeskundigen en patiënten als deskundige belanghebbenden betrokken worden. Verder tracht het project een raamwerk te ontwikkelen dat empirisch onderbouwde aanbevelingen geeft voor het ontwerp en de ontwikkeling van adaptieve interactieve rehabilitatiesystemen, om daarmee de theoretische basis te leggen voor verder onderzoek naar op technologie gebaseerde revalidatie.

Datum:21 okt 2020 →  31 dec 2022
Trefwoorden:Dynamic Difficulty Adjustment, Video Game Rehabilitation, User Experience Design
Disciplines:Mens-machine interactie
Project type:PhD project