< Terug naar vorige pagina

Project

Begrijpen van socio-affectieve ontwikkeling in prematuur geboren kinderen

In dit project willen we de socio-emotionele ontwikkeling van vroeggeboren kinderen bestuderen dmv dyadische interacties.Hiermee breiden we een bestaande longitudinale studie uit door een testmoment toe te voegen dat volledig gefocust is op sociaal-communicatieve ontwikkeling. Dit willen we doen door middel van state-of-te-art innovatieve technieken om zowel individuele socio-communicatieve sensitiviteit van moeder en kind te meten, alsook de kwaliteit van de dyadische interacties. Dankzij het longitudinale karakter van de 'resilience' studie' is er vele data beschikbaar van deze kinderen, waardoor we longitudinale ontwikkelingstrajecten zullen kunnen modelleren.
Datum:1 okt 2020 →  30 sep 2021
Trefwoorden:dyadic biobehavioral attunement, premature birth, socio-affective development
Disciplines:Biologische psychiatrie, Sociale en emotionele ontwikkeling, Neonatologie