< Terug naar vorige pagina

Publicatie

‘Een cocktail blended leren graag’, of toch niet? De implementatie van blended leren in de lerarenopleiding van de Universiteit Gent

Tijdschriftbijdrage - Tijdschriftartikel

In deze praktijkbijdrage beschrijven we een tweejarig project waarbij blended leren werd geïmplementeerd in de lerarenopleiding van de Universiteit Gent. Bij de implementatie van dit blended leren zijn docenten en opleidingsonderdelen uit verschillende faculteiten betrokken. In deze bijdrage schetsen we enkele praktijkvoorbeelden, belichten we het specifieke ontwikkelwerk bij de blended leeromgeving, delen we onze ervaringen en formuleren we aandachtspunten. Daarnaast staan we ook stil bij de evaluatie van het project door zowel de docenten als de studenten. Hiermee willen we een constructieve bijdrage leveren tot gelijkaardige initiatieven in de onderwijswereld in het algemeen en de lerarenopleiding in het bijzonder.
Tijdschrift: TIJDSCHRIFT VOOR LERARENOPLEIDERS
ISSN: 1876-4622
Issue: 2
Volume: 40
Pagina's: 129 - 138
Jaar van publicatie:2019
Toegankelijkheid:Closed