< Terug naar vorige pagina

Project

Ondersteuning van leren en instructie in technologie-ondersteunde ruimtes

Het gezamenlijk doctoraat is gesitueerd binnen de context van de leerstoel Technology-Enhanced Learning Spaces (CIREL, Universiteit van Lille) en het imec.ICON onderzoeksproject over Supporting Teamwork in Ambient Learning Spaces (ITEC, imec onderzoekgroep KU Leuven). Het hoofddoel van het doctoraatsproject is om innovatief onderzoek te doen naar het gebruik van multimodale onderwijs- en learning analytics, ook wel 'classroom analytics' genoemd, om bij te dragen aan de ontwikkeling van optimale leeromgevingen. Aan de hand van diverse theoretische kaders (bijv. autothetic experience, sociale facilitatietheorie, orchestration load theorie, en sociaal-cognitieve leertheorie) en ontwerpprincipes (bijv. productive failure, en het activity-centred analysis and design framework) wordt getracht inzicht te krijgen in effectief onderwijzen en leren. De dataverzameling zal worden uitgevoerd in valide contexten (d.w.z. de nieuwe leerruimtes binnen Lille Learning Lab en binnen KU Leuven Learning Lab) en zal zowel kwantitatieve als kwalitatieve metingen omvatten.

Datum:1 okt 2021 →  Heden
Trefwoorden:educational technology, instructional design, learning analytics
Disciplines:Educatieve technologie
Project type:PhD project