< Terug naar vorige pagina

Project

Akoestische modellering en testen van aandrijflijnen van elektrische voertuigen

Het doel van dit doctoraatsproject is om methoden te ontwikkelen om de transmissie van contactgeluid en het algehele geluidsdrukniveau bij het oor van de bestuurder in toekomstige elektrische auto's te voorspellen. De voorspelling omvat de overdracht van het structuurgeluid van de bekrachtiging van de elektrische aandrijflijn (elektromagnetische en jankend geluid van de tandwielen), via de elastomeerbevestigingen en het chassis naar het oor van de bestuurder. Verschillende FRF's (frequentieresponsfuncties) die het dynamische gedrag van verschillende subsystemen van het voertuig beschrijven, worden gekoppeld met behulp van dynamische substructurering om het voertuiggedrag te voorspellen. Het proefschrift zal de methoden zelf verbeteren (zoals een hoger frequentiebereik, simulatie van rubberen steunen of mechanische akoestische overdrachtsfunctie van de carrosserie) en ze toepassen om een beter begrip te krijgen van de structuurgedragen elektrische aandrijflijnakoestiek.

Datum:10 aug 2021 →  Heden
Trefwoorden:dynamic substructuring
Disciplines:Automobielingenieurskunde niet elders geclassificeerd
Project type:PhD project