< Terug naar vorige pagina

Project

Een lerarenopleiding in capaciteitsopbouw om de betrokkenheid van ouders bij het basisonderwijs te vergroten als sleutelfactor in de alfabetisering van kinderen

Om kinderen, en vooral meisjes, een kans op een betere toekomst te geven, te voorkomen dat ze van school gaan, analfabeet zijn, niet afstuderen, geen fatsoenlijke baan kunnen vinden en in slechte omstandigheden leven, dient de kwaliteit van het onderwijs te worden verbeterd. Bovendien moeten ouders worden beschouwd als waardevolle mede-opvoeders van hun kinderen, wat de motivatie van kinderen om te leren kan vergroten en om de leerkrachten te ondersteunen in hun veeleisende baan, gezien de hoge verhouding leerling / leerkracht. Dit project beoogt de capaciteitsopbouw van (toekomstige) leerkrachten te versterken door een bijscholing voor leerkrachten die al op scholen in landelijke gebieden werken, en een bijscholing voor leerling-leerkrachten (via een e-cursus in een blended learning module) . Met de lerarenopleidingen willen we de kwaliteit van het onderwijs verbeteren en duurzame, alomvattende en effectieve partnerschappen tussen families en scholen op basisscholen in Tanzania bevorderen. Het project omvat de ontwikkeling van deze trainingen, evaluatie van de trainingen na implementatie en, indien aangegeven door de evaluatie, het aanpassen van de trainingsinhoud en materialen voor toekomstig gebruik.

Datum:1 jan 2020 →  31 aug 2022
Trefwoorden:Tanzania, quality of education, strengthen capacity building, family-school partnerships, child literacy
Disciplines:Onderwijs, cultuur en maatschappij niet elders geclassificeerd, Lerarenopleiding, Primair onderwijs