< Terug naar vorige pagina

Project

Studio Kunst als Post-anthropocentrische Pedagogiek

Dit project zal de kunstpraktijk in de studio benaderen als een post-antropocentrisch pedagogische praktijk die wordt gevormd door een conglomeraat van menselijke en niet-menselijke entiteiten en actoren. Post-antropocentrische pedagogiek heeft betrekking op de inherente kennisproductie en nieuwe leerpraktijken die ontstaan vanuit dergelijke immanente verwikkelingen. Mijn doel is om de materialiteit van leren en praktijkervaring in de studiokunstpraktijk zichtbaar te maken en hieraan nieuwe leermethodes te verbinden.

Datum:25 nov 2021 →  Heden
Trefwoorden:studio-based art practice, agential realism, post-anthropocentric pedagogy, agency of matter, materiality of learning, new materialism, knowledge production practices, pedagogy
Disciplines:Filosofie van het onderwijs, Filosofie niet elders geclassificeerd, Kunststudies en -wetenschappen niet elders geclassificeerd, Visuele kunsten niet elders geclassificeerd, Installatiekunst, Kritiek en theorie, Informeel leren
Project type:PhD project