< Terug naar vorige pagina

Project

Multidimensionaal Leren Volgen

Online leeromgevingen genereren vaak een grote hoeveelheid logdata, die aangevuld kunnen worden met andere databronnen (zoals video, eyetracking en fysiologische data). Het proefschrift zal statistische technieken en modellen verder ontwikkelen, toepassen en evalueren die kunnen worden gebruikt om deze datasets te analyseren of om veranderende variabelen on-the-fly te volgen om de omgeving te optimaliseren en te personaliseren. Twee onderwerpen komen in detail aan de orde, waaronder de multidimensionaliteitsmeet- en volgtechnieken. De technieken met betrekking tot multidimensionaliteitsmeting kunnen worden onderverdeeld in verkennende en bevestigende technieken. Het proefschrift zal deze technieken vergelijken om een aantal aanbevelingen af te ronden op basis van verschillende situaties. Met betrekking tot volgtechnieken zijn er ook verschillende opties in de literatuur en het proefschrift zal deze verder ontwikkelen om de onderzoeksdoelstelling van adaptief en gepersonaliseerd leren te vervullen.

Datum:15 sep 2021 →  Heden
Trefwoorden:learning analytics, adaptive learning, multidimensionality, educational measurement
Disciplines:Methodologie van pedagogisch en onderwijskundig onderzoek
Project type:PhD project