< Terug naar vorige pagina

Project

Uiterst efficiënte en robuuste koolstofvrije emissiemotoren die gebruik maken van direct ingespoten, vonkontgestoken waterstof

De Europese Unie heeft zich ertoe verbonden de koolstofemissies van alle vervoerswijzen en van de elektriciteitsproductie te verminderen, en investeert zwaar in een infrastructuur voor hernieuwbare waterstof. Verbrandingsmotoren zullen waarschijnlijk een belangrijke rol spelen in elke hernieuwbare waterstofeconomie, aangezien zij een goedkope oplossing zijn om de koolstofuitstoot te verminderen. Het is haalbaar dat interne verbrandingsmotoren die op waterstof lopen een brandstofrendement kunnen bereiken dat vergelijkbaar is met dat van brandstofcellen, op voorwaarde dat dergelijke motoren goed geoptimaliseerd zijn. Dit project beoogt daarom de ontwikkeling van adapterhardware en een werkingsstrategie om een bestaande aardgasmotor met succes om te bouwen tot een uiterst efficiënt, robuust en koolstofvrij toestel voor de omzetting van waterstofenergie.
Datum:1 mrt 2022 →  Heden
Trefwoorden:hydrogen, direct-injection, split injection, zero-carbon emissions
Disciplines:Automobiel verbrandings- en brandstoftechniek, Energieconversie, Warmteoverdracht, Numerieke modellering en design