< Terug naar vorige pagina

Publicatie

De kracht van schoolfeedback, en hoe deze aan te spreken

Tijdschriftbijdrage - Tijdschriftartikel

Anders dan in het basisonderwijs is het gebruik van schoolfeedback (informatie over leerprestaties van leerlingen na vormen van gestandaardiseerd toetsen) in Vlaamse secundaire scholen vooralsnog weinig uitgebouwd. Het vooruitzicht is dat dit met de komst van centrale toetsen zal veranderen vanaf schooljaar 2023-2024. Deze bijdrage geeft schoolleiders houvast in hoe ze hun school hier op kunnen voorbereiden. We beschrijven waar de potentiële kracht van schoolfeedbackgebruik zich precies in verschuilt en wat schoolleiders kunnen doen om klaar te staan om in hun school ten volle de vruchten van schoolfeedbackgebruik te kunnen plukken. We laten ons daarbij inspireren door ervaringen uit ‘good practice’-basisscholen en wetenschappelijke evidentie over ‘wat werkt’ om tot een informatiegerichte schoolcultuur te komen.
Tijdschrift: Impuls voor onderwijsbegeleiding
ISSN: 1373-4318
Volume: 52
Pagina's: 4 - 15
Jaar van publicatie:2021
Trefwoorden:A2 Journal article
Toegankelijkheid:Closed