< Terug naar vorige pagina

Publicatie

Hoe schoolfeedback doen renderen? Schoolfeedback gebruiken als hefboom voor schoolontwikkeling

Boekbijdrage - Hoofdstuk

Binnen het Vlaamse onderwijsbeleid worden er hoge verwachtingen gesteld aan informatiegebruik. In dit artikel beschrijven we hoe scholen schoolfeedback kunnen doen renderen. We reiken een stappenplan aan om doelgericht, cyclisch en vanuit een teamgerichte en waarderende aanpak aan de slag te gaan met schoolfeedback in functie van de eigen schoolontwikkeling. Het waarderen van de sterktes in de eigen klas- en schoolwerking en het aanpakken van uitdagingen zien we als hefboom om samen met het schoolteam aan informatiegebruik te werken. We illustreren het stappenplan met een concreet praktijkvoorbeeld voor Nederlands in het basisonderwijs. Tenslotte geven we aan wat noodzakelijke randvoorwaarden zijn binnen de school om duurzaam informatiegebruik mogelijk te maken.
Boek: Meer weten over (effectief) leren : leraren als onderzoekers / Smets, W. [edit.]; Van den Brande, M. [edit.]
Pagina's: 123 - 151
ISBN:978-2-509-03919-4
Jaar van publicatie:2021
Trefwoorden:H2 Book chapter
Toegankelijkheid:Closed