< Terug naar vorige pagina

Project

Politieke emancipatie via taal - en cultuuronderwijs. Kritisch pedagogisch onderzoek naar de retoriek van culturele geletterdheid gemedieerd door culturele instellingen en cultuurbeleid op Vlaams, Belgisch en Europees niveau.

Onderzoek naar culturele geletterdheidsprojecten op Vlaams, Belgisch en Europees beleidsniveau via 3 geïntegreerde onderzoekslijnen: (1) conceptuele studie van culturele geletterdheid; (2) transversale analyse van de retoriek van politieke emancipatie in cultuurbeleid; (3) veldonderzoek naar de strategieën van culturele instellingen (theaters, bibliotheken, musea,…) in het vertalen van emancipatorische culturele kennis, gedefinieerd op verschillende beleidsniveaus, naar transformatieve en duurzame cultuurpraktijken.

Datum:1 jul 2022 →  30 apr 2023
Trefwoorden:politieke emancipatie, inclusie, postkoloniaal denken, kritische pedagogiek, culturele instellingen, anti-racisme, cultuurbeleid, culturele geletterdhied
Disciplines:Culturele participatie