< Terug naar vorige pagina

Project

Training van de controle van houdings- en gangbalans bij kinderen met een hersenverlamming: associaties tussen hersenstructuur en motorisch gedrag

Wanneer een verwonding optreedt bij de zich ontwikkelende hersenen, zoals in cerebrale parese (CP), kinderen ervaren stoornissen in de motoriek. Slechte houdingscontrole is een primaire tekort in CP met een grote impact op het dagelijks leven van een kind, want het is van cruciaal belang voor de gang en dus het risico van vallen sterk beïnvloedt. Om de kwaliteit van hun leven te verbeteren, adequate behandeling is essentieel. Echter, het succes van de behandeling is sterk afhankelijk van de kennis van de onderliggende oorzaken van het tekort. Met dit onderzoek, zal ik eerst naar het netwerk van de hersenen structuren met betrekking tot controle in CP in evenwicht te ontrafelen. Ik verwacht dat de opleiding verbetert de balans controle in CP. Daarom zal ik nagaan of een gerandomiseerde gecontroleerde balans training houdings- en gang balans controle kunnen bevorderen in CP kinderen, met behulp van klinische en experimentele acties. Ik zal gebruik maken van de nieuwste serious gaming producten voor balans training om motivatie en toewijding zorgen. Met behulp van medische beeldvormende technieken die ik zal onderzoeken of de vooruitgang in balans controle worden ondersteund door neuroplastic veranderingen in de structuur van de hersenen. Omdat sommige kinderen minder te reageren op training zal zijn, wordt verondersteld dat de combinatie van gedrags- en neurologische controles zal zorgen voor de identificatie van de onderliggende oorzaken van responsiviteit. Er is geen soortgelijk initiatief wordt ondernomen, het benadrukken van de zeer innovatieve potentieel. Onze bevindingen kunnen leiden tot de ontwikkeling van effectievere revalidatie strategieën om de balans controle in CP verbeteren.

Datum:1 jan 2015 →  31 dec 2017
Trefwoorden:hersenverlamming, motorisch gedrag
Disciplines:Humane bewegings- en sportwetenschappen, Orthopedie, Revalidatiewetenschappen