< Terug naar vorige pagina

Project

De leerkracht lichamelijke opvoeding als motivator voor een actieve levensstijl?! Een cross-culturele studie.

Lichamelijke inactiviteit is een van de belangrijkste gezondheidsrisico gedrag met betrekking tot de wereldwijde epidemie van obesitas en chronische ziekten zoals diabetes en hart-en vaatziekten. Het toenemende aantal jongeren inactief is dan ook ontmoedigend. Binnen de scholen, is steeds meer aandacht besteed aan de gezondheidsbevorderende rol van lichamelijke opvoeding, omdat veel jongeren uit alle sociale achtergronden ervaring school lichamelijke opvoeding voor meerdere jaren. Helaas, bewijs toont aan dat lichamelijke opvoeding tot nu toe maakte weinig effectieve bijdrage leveren aan de bevordering van levenslang engagement in fysieke activiteit. De huidige subsidie ​​voorstel maakt deel uit van een internationaal en interdisciplinair onderzoeksprogramma naar motiverende dynamiek in de lichamelijke opvoeding, waarin de onderzoekers bij elkaar brengt in motivatiepsychologie, de volksgezondheid en sport pedagogie te onderzoeken hoe de leerkrachten lichamelijke opvoeding beter te kunnen bevorderen levenslange betrokkenheid bij lichamelijke activiteit . Een nieuwe benadering van het bestuderen van motiverende dynamiek in de lichamelijke opvoeding wordt genomen door het observeren van het onderwijs gedrag op zoek naar gegevens over effectieve pedagogiek voor gezondheidsgerelateerde lichamelijke opvoeding. Door het uitvoeren van een cross-culturele studies waarbij verschillende educatieve tracks, beton, real-life voorbeelden van hoe leraar nodig ondersteuning wordt gemanifesteerd tussen landen en onderwijssectoren tracks zullen worden geïdentificeerd.

Datum:1 jan 2013 →  31 dec 2016
Trefwoorden:levensstijl
Disciplines:Onderwijscurriculum