< Terug naar vorige pagina

Project

E-maturiteit: Evaluatie van een model voor ICT-implementatie in lagere scholen in Ecuador (E-maturiteit)

Dit project focust op de volgende onderzoeksvraag: Evaluatie van een model dat de interne en externe factoren beschrijft en verklaart voor ICT implementatie in Ecuadoriaanse lagere scholen. Het model is gebaseerd op recente conceptualisaties van e-maturiteit. Het geÏntegreerd ICT gebruik is de afhankelijke variabele in de studie. Een variatei aan onafhankelijke en mediërende variabeles spelen een rol op multipele niveaus (1) leerlingniveau (computer attitudes, gender, ICT-experience, U+2026) (2) leerkrachtniveau (conceptions, beliefs, philosophies, self-image, U+2026) (3) schoolniveau (ICT-policy, school support, leadership, U+2026). De volgende odnerzoeksvraag staat centraal: (1) Wat zijn de variabelen en processen die een rol spelen op leerling-, leerkracht- en schoolniveau in een multilevelmodel om ematuriteit te verklaren? Het project bouwt verder op een innovatieproject in de El Oro provincie in Ecuador wat leidt tot de aanvullende onderzoeksvragen over "Heeft het El Oro project een impact op het e-maturiteitsniveau in Ecuadoriaanse lagere scholen?"

Datum:1 okt 2008 →  31 jan 2013
Trefwoorden:lerarenopleiding, ICT, percepties en opvatting
Disciplines:Andere computer ingenieurswetenschappen, informatietechnologie en mathematische ingenieurswetenschappen, Computertheorie, Onderwijskunde, Computer hardware, Scientific computing, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen