< Terug naar vorige pagina

Project

Transfer van geleerde vaardigheden in lichamelijke opvoeding naar speeltijden

De WHO beveelt 60 minuten matige tot krachtige fysieke activiteit (MVPA) per dag aan voor kinderen en adolescenten van 5-17 jaar oud. Minder dan 50% van de kinderen van 5-11 jaar en 20% van de adolescenten van 12 tot 17 jaar voldeden echter aan deze richtlijn. Hoewel wordt aangenomen dat lichamelijke opvoeding op school een cruciale bron is voor het stimuleren van lichamelijke activiteit, beperkt de beperkte leertijd de bijdrage van de lessen lichamelijke opvoeding. Speeltijden (pauzes), een onderdeel van het Comprehensive School Physical Activity Program (CSPAP) kan een belangrijke bijdrage leveren aan de MVPA van kinderen tijdens de schooldag. Daarnaast is het een setting waar kinderen kunnen toepassen wat ze geleerd hebben in de lichamelijke opvoeding. In dit project onderzoeken we de transfer van geleerde vaardigheden van lichamelijke opvoeding naar andere settings zoals de speeltijd.

Datum:19 mei 2022 →  Heden
Trefwoorden:Physical Activity, Generalization, Sport Pedagogy
Disciplines:Sportwetenschappen, Humane bewegings- en sportwetenschappen niet elders geclassificeerd
Project type:PhD project