< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Antonia Aelterman
- Disciplines:Onderwijssystemen, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijscurriculum, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs
Affiliaties
- Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 1998 → Heden
Projecten
1 - 2 of 2
- Diversiteit in de LerarenopleidingVanaf15 mrt 2012 → 14 mrt 2013Financiering: Departement Onderwijs
- Longitudinale studie van de motivatie voor het lerarenberoep en de betrokkenheid bij het lerarenberoep van student leraren en beginnende leraren: uitbreiding van het FIT-Choice kaderVanaf1 okt 2011 → 15 aug 2013Financiering: BOF - Andere acties
Publicaties
1 - 10 van 26
- Professional learning in education : challenges for teacher educators, teachers and student teachers(2016)
Auteurs: Bram De Wever, Ruben Vanderlinde, Melissa Tuytens, Antonia Aelterman
Pagina's: 234 p. - Epilogue(2016)
Auteurs: Ruben Vanderlinde, Melissa Tuytens, Bram De Wever, Antonia Aelterman
Pagina's: 225 - 227 - An empirical typology of student teachers and its relation with motivation for teaching(2016)
Auteurs: Isabel Rots, Antonia Aelterman, Bram De Wever, Ruben Vanderlinde, Melissa Tuytens
Pagina's: 135 - 153 - Professional learning of teacher educators, teachers, and student teachers : an introduction(2016)
Auteurs: Ruben Vanderlinde, Melissa Tuytens, Bram De Wever, Antonia Aelterman
Pagina's: 9 - 20 - Student and novice teachers' stories about collaborative learning implementation(2014)
Auteurs: Ilse Ruys, Hilde Van Keer, Antonia Aelterman
Pagina's: 688 - 703 - Pre-service teachers' evaluation beliefs(2013)
Auteurs: Qiaoyan He, Martin Valcke, Antonia Aelterman
Pagina's: 48 - 57 - Differentiated instruction in teacher education : a case study of congruent teaching(2013)
Auteurs: Ilse Ruys, Stijn Defruyt, Isabel Rots, Antonia Aelterman
Pagina's: 93 - 107 - Learning (not) to become a teacher: a qualitative analysis of the job entrance issue(2012)
Auteurs: Isabel Rots, Geert Kelchtermans, Antonia Aelterman
Pagina's: 1 - 10 - Tradition VS reform: a critical review of teacher evaluation beliefs in China(2012)
Auteurs: Qiaoyan He, Martin Valcke, Antonia Aelterman, Chang Zhu
Pagina's: 509 - 527 - A qualitative study of in-service teacher evaluation beliefs(2012)
Auteurs: Qiaoyan He, Martin Valcke, Antonia Aelterman
Pagina's: 1 - 14