Onderzoeker
Britt Adams
- Disciplines:Onderwijssystemen, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijscurriculum, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs
Affiliaties
- Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf23 sep 2014 → 2 apr 2023
Publicaties
1 - 10 van 13
- University teachers as versatile masters : evaluating the effectiveness of a professional development programme on student-centred teaching competencies(2023)
Auteurs: Britt Adams, Laura Thomas, Maxime Moens, Martin Valcke
- Connecting the dots in education for newly arrived migrant students in Flanders(2022)
Auteurs: Laura Thomas, Britt Adams, Laura Emery, Thibaut Duthois, Ruben Vanderlinde, Melissa Tuytens
- Pre-service teachers as designers in the context of advertising literacy education(2019)
Auteurs: Britt Adams, Tijs Rotsaert, Tammy Schellens, Martin Valcke
- “Pedagogical tweeting” in higher education : boon or bane?(2018)
Auteurs: Britt Adams, Annelies Raes, Hannelore Montrieux, Tammy Schellens
- De (niet-)anonieme beoordelaar : peer feedback geven in het hoger onderwijs via Socrative(2018)
Auteurs: Tijs Rotsaert, Britt Adams, Tammy Schellens, Dominique Sluijsmans, Mien Segers
Pagina's: 75 - 86 - "Now you see me!" Enhancing advertising literacy in primary and secondary education(2018)
Auteurs: Britt Adams
Aantal pagina's: 1 - Promoting adolescents' moral advertising literacy in secondary education(2017)
Auteurs: Britt Adams, Tammy Schellens, Martin Valcke
Pagina's: 93 - 102 - AdLit : children's advertising literacy in a new media environment(2015)
Auteurs: Liselot Hudders, Veroline Cauberghe, Katarina Panic, Britt Adams, Kristien Daems, Pieter De Pauw, Patrick De Pelsmacker, Liesbeth Hellemans, Eva Lievens, Brahim Zarouali
Aantal pagina's: 1 - Using Twitter in higher education : what are students’ initial perceptions and experiences?
Auteurs: Annelies Raes, Britt Adams, Hannelore Montrieux, Tammy Schellens, Christine Bernadas, Delphine Minchella
Pagina's: 324 - 331 - Welk instrumentarium hebben leerkrachten voorhanden om gedrags- en emotionele problemen bij leerlingen in kaart te brengen?
Auteurs: Sarah Neven, Britt Adams, ERIC SCHOENTJES
Pagina's: 95 - 113