< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Caroline Staquet
- Trefwoorden:Taalideologieën, CLIL, sociolinguïstiek, discoursanalyse
- Disciplines:Discourse studies, Sociolinguïstiek
Affiliaties
- Vakgroep Vertalen, tolken en communicatie (Departement)
Lid
Vanaf15 okt 2019 → 14 okt 2023
Projecten
1 - 1 of 1
- Taalideologieën in wetenschappelijke teksten over Content & Language Integrated Learning (CLIL). Een sociolinguïstische en discoursanalytische benaderingVanaf15 okt 2019 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
Publicaties
1 - 9 van 9
- Research as a policy instrument? Critically deconstructing the outset of CLIL research in European language policy(2022)
Auteurs: Caroline Staquet
Aantal pagina's: 1 - Heteronomy in new research fields : the case of CLIL research(2022)
Auteurs: Caroline Staquet
Aantal pagina's: 1 - L'impact des idéologies linguistiques et éducatives des organisations internationales en linguistique appliquée : une analyse sociolinguistique critique des discours scientifiques sur une méthode de langues 'européenne'(2021)
Auteurs: Caroline Staquet
Aantal pagina's: 1 - Constructing a european educational product : a critical genealogy of CLIL research(2021)
Auteurs: Caroline Staquet
Aantal pagina's: 1 - The interplay between language policy and contemporary research : a sociolinguistic and discourse analysis of language ideologies in CLIL research(2021)
Auteurs: Caroline Staquet
Aantal pagina's: 1 - The interplay between language policy and contemporary scientific discourses : a sociolinguistic and discourse analysis of language ideologies in CLIL research(2020)
Auteurs: Caroline Staquet
Aantal pagina's: 1 - La recherche comme espace institutionnel de la mondialisation ? Une analyse critique du contexte de production des discours scientifiques sur l’enseignement en immersion en Europe(2020)
Auteurs: Caroline Staquet
Aantal pagina's: 1 - Les agendas politique et économique dans l’enseignement d’une matière par l’intégration d’une langue étrangère (EMILE). Une analyse interdiscursive de quelques termes non-didactiques entourant le concept(2019)Series: GRAMM-R
Auteurs: Caroline Staquet, Sabina Gola, Michel Pierrard, Evie Tops, Dan Van Raemdonck
Pagina's: 129 - 155 - The construction of the ‘right’ multilingual learner-citizen in scientific and institutional discourses on CLIL
Auteurs: Caroline Staquet
Aantal pagina's: 1