< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Catherine Coubergs
- Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek, Psychologie
Affiliaties
- Faculteit Psychologie en Educatieve wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf10 aug 2015 → 16 sep 2018 - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 dec 2012 → 25 dec 2016 - Experimentele en Toegepaste Psychologie (Departement)
Lid
Vanaf1 apr 2012 → 30 nov 2012
Publicaties
1 - 10 van 10
- Differentiated instruction: the diversity of teachers' philosophy and praxis to adapt teaching to students' interests, readiness and learning profiles(2022)
Auteurs: Esther Gheyssens, Catherine Coubergs, Julia Griful Freixenet, Nadine Engels, Katrien Struyven
Pagina's: 1383-1400 - Measuring teachers' perceptions about differentiated instruction: The DI-Quest instrument and model(2017)
Auteurs: Catherine Coubergs, Katrien Struyven, Gert Vanthournout, Nadine Engels
Pagina's: 41-54 - Binnenklasdifferentiatie realiseren in de lessen Aardrijkskunde.(2016)Series: Jaarboek 2015 De Aardrijkskunde.Volume: 2015
Auteurs: Catherine Coubergs, Esther Gheyssens, Arjan Goemans
Pagina's: 11-19 - Binnenklasdifferentiatie en het M-decreet: Ieders leer-kracht aanspreken.(2016)
Auteurs: Catherine Coubergs, Esther Gheyssens
Pagina's: 3-12Aantal pagina's: 10 - Binnenklasdifferentiatie in taallessen realiseren.(2016)
Auteurs: Catherine Coubergs, Esther Gheyssens
Pagina's: 8-9 - Ieders leer-kracht(2015)
Auteurs: Catherine Coubergs, Esther Gheyssens
Aantal pagina's: 163 - Leerkrachten uitgedaagd: Omgaan met diversiteit(2014)
Auteurs: Catherine Coubergs
Pagina's: 211-240 - Nawoord: Voorbij het masterplan(2014)
Auteurs: Ides Nicaise, Mieke Van Houtte, Jan Ardies, Jelle Boeve-De Pauw, Katrien Struyven, Catherine Coubergs, Simon Boone, Lore Van Praag
Pagina's: 243-252Aantal pagina's: 10 - Binnenklasdifferentiatie: didactische werkvormen voor maximale leerkansen bij diverse leerlingen.(2013)
Auteurs: Catherine Coubergs
Pagina's: 18-25 - Binnenklasdifferentiatie. Leerkansen voor alle leerlingen.(2013)Series: Praktijkgerichte literatuurstudies onderwijsonderzoek
Auteurs: Catherine Coubergs, Wouter Cools
Aantal pagina's: 104