< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Daniël Van Nijlen
- Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen
Affiliaties
- Onderwijseffectiviteit en -evaluatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → 30 sep 2021 - Onderwijskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 aug 2010 → 31 jul 2011
Publicaties
1 - 10 van 22
- Competencias numéricas tempranas de niños Ecuatorianos: Diferencias entre tipos de escuelas(2021)
Auteurs: Joke Torbeyns, Jo Van Hoof, Daniël Van Nijlen, Lieven Verschaffel
Pagina's: 1 - 15 - Effectiveness of the Building Blocks Program for enhancing Ecuadorian kindergartners' numerical competencies(2018)
Auteurs: Joke Torbeyns, Jo Van Hoof, Daniël Van Nijlen, Lieven Verschaffel
Pagina's: 231 - 241 - Unique contribution of Ecuadorian kindergartners’ spontaneous focusing on numerosity to their early numerical abilities(2018)
Auteurs: Joke Torbeyns, Jo Van Hoof, Daniël Van Nijlen, Lieven Verschaffel
Pagina's: 299 - 312 - Ecuadorian kindergartners' numerical development: Contribution of SES, quality of early mathematics education, and school type(2018)
Auteurs: Joke Torbeyns, Daniël Van Nijlen, Lieven Verschaffel
Pagina's: 1 - 21 - Ecuadorian kindergartners' spontaneous focusing on numerosity development: Contribution of numerical abilities and quality of mathematics education(2018)
Auteurs: Joke Torbeyns, Daniël Van Nijlen, Lieven Verschaffel
Pagina's: 69 - 86Aantal pagina's: 18 - Development of SFON in Ecuadorian Kindergartners(2017)
Auteurs: Joke Torbeyns, Daniël Van Nijlen, Lieven Verschaffel
Pagina's: 449 - 462 - Early numeracy competencies in kindergarten children in Ecuador: analysis and improvement(2017)
Auteurs: Gina Bojorque Iñegues, Lieven Verschaffel, Joke Torbeyns, Daniël Van Nijlen
Aantal pagina's: 129 - The Contribution of Pupil, Classroom and School Level Characteristics to Primary School Pupils’ ICT Competences: A Performance-based Approach(2015)
Auteurs: Koen Aesaert, Daniël Van Nijlen
Pagina's: 55 - 69 - The Contribution of Pupil, Classroom and School Level Characteristics to Primary School Pupils' ICT Competences: A Performance-based Approach(2015)
Auteurs: Koen Aesaert, Daniël Van Nijlen, Ruben Vanderlinde, Jo Tondeur, Ines Devlieger, Johan van Braak
Pagina's: 55 - 69 - Examinee non-effort on contextualized and non-contextualized mathematics items in large-scale assessments(2015)
Auteurs: Daniël Van Nijlen, Rianne Janssen
Pagina's: 68 - 84