< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Dieter Baeyens
- Disciplines:Orthopedagogiek en onderwijs voor specifieke onderwijsbehoeften
Affiliaties
- Gezins- en Orthopedagogiek (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2013 → Heden - Klinische Psychologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2011 → 30 sep 2013
Projecten
1 - 10 of 25
- International Early Learning and Child Well-being Study 2024 in Vlaanderen.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs
- Aan de slag met een vroege voorloper van welbevinden bij leerlingen: leerkracht-leerling relatie en klasinteractiekwaliteit als basis voor goede werkgeheugenprestaties van kinderen.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: FWO Rode Neuzen Dag
- Versterken van leerkrachten in het Ethiopisch lager onderwijs om executieve functies van leerlingen te stimuleren als voorwaarde voor academische prestaties en toekomstsucces.Vanaf16 dec 2021 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- DOCTORAATSPROJECT ETHISCHE ASPECTEN IN ONDERZOEKVanaf21 okt 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Misleiding op maat. Kenmerken en aanvaardbaardheid van onderzoeksmethodes die deelnemers aan onderzoek intentioneel misleidenVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Gedragsproblemen en leerkracht-leerlingrelatiesVanaf1 sep 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Optimaal klasmanagement: identificeren en combineren van effectieve leerkracht-leerling interactiestrategieën om de werkgeheugenprestatie van leerlingen met of zonder ADHD te verbeteren.Vanaf16 aug 2021 → 30 jun 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Sabbatperiode Dieter Baeyens: Verder reiken: valoriseren van bestaande onderzoeksbevindingen en kapitaliseren van internationale samenwerkingVanaf8 feb 2021 → 8 jul 2021Financiering: BOF - mobiliteit
- Leerkracht-leerling interacties en executieve functies bij kinderen: een cross-cultureel onderzoekVanaf1 feb 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Versterken van leerkrachten in het Ethiopisch lager onderwijs om executieve functies van leerlingen te stimuleren als voorwaarde voor academische prestaties en toekomstsucces.Vanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 82
- Distance learning during the COVID-19 pandemic for children with ADHD and/or ASD: A European multi-center study examining the role of executive function deficits and age(2022)
Auteurs: Dieter Baeyens, Saskia Van der Oord
- Het abc van EF(2021)
Auteurs: Dieter Baeyens
Pagina's: 8 - 18 - The role of personality traits in the attitudes and self-efficacy of pre-service teachers and special educators towards inclusion(2021)
Auteurs: Elke Emmers, Dieter Baeyens
Pagina's: 79 - 98 - Effectiveness of reasonable accommodations in students with ADHD:
an experimental and intervention study(2021)
Auteurs: Dieter Baeyens
Pagina's: 268 - 284 - Strengthening Executive Function and Self-Regulation through Teacher-Student Interaction in Preschool and Primary School Children: A Systematic Review(2021)
Auteurs: Simona Sankalaitė, Emma Hens, Dieter Baeyens
Pagina's: 1 - 20 - Strengthening Executive Function and Self-Regulation through Teacher-Student Interaction in Preschool and Primary School Children: A Systematic Review(2021)
Auteurs: Simona Sankalaitė, Emma Hens, Dieter Baeyens
Pagina's: 1 - 20 - Parental experiences of homeschooling during the COVID-19 pandemic: Differences between seven European countries and between children with and without mental health conditions(2021)
Auteurs: Dieter Baeyens, Saskia Van der Oord
Pagina's: 1 - 13 - Beter slapen met ADHD(2020)
Auteurs: Lena Keuppens, Finja Marten, Dieter Baeyens, Saskia Van der Oord
Pagina's: 29 - 32 - The Subjective Norm and Attitudes of Preservice Teachers Toward Pupils With a Disability: An Experiment Based on the Cognitive Dissonance Theory(2020)
Auteurs: Elke Emmers, Dieter Baeyens
Pagina's: 49 - 61 - Inclusive (higher) education: Exploring the theory of planned behaviour(2020)
Auteurs: Elke Emmers, Katja Petry, Dieter Baeyens