Onderzoeker
Dimitri Van Maele
- Disciplines:Sociologie van het onderwijs, Onderwijskunde op mesoniveau, Sociologie van complexe organisaties, Onderwijsbeleid
Affiliaties
- Vakgroep Sociologie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2007 → 30 nov 2015
Publicaties
1 - 10 van 31
- Beïnvloeden gendernormen de beleving van schoolse doeltreffendheid?(2015)
Auteurs: Wendelien Vantieghem, Dimitri Van Maele, Nathalie Michalek, Nadine Engels, Ferre Laevers, Mieke Van Houtte
Pagina's: 167 - 172 - Gender op school: meer dan een jongens-meisjeskwestie(2015)
Auteurs: Dimitri Van Maele, Nathalie Michalek, Nadine Engels, Ferre Laevers, Koen Lombaerts, Mieke Van Houtte
- Wat leren de schoolse attitudes van gender(a)typische leerlingen ons?(2015)
Auteurs: Wendelien Vantieghem, Dimitri Van Maele, Nathalie Michalek, Nadine Engels, Ferre Laevers, Mieke Van Houtte
Pagina's: 147 - 151 - Hoe kijken we naar 'gender'(2015)
Auteurs: Wendelien Vantieghem, Ellen Huyge, Dimitri Van Maele, Nathalie Michalek, Nadine Engels, Ferre Laevers, Mieke Van Houtte
Pagina's: 25 - 38 - Denken jongens en meisjes anders over gender(2015)
Auteurs: Wendelien Vantieghem, Dimitri Van Maele, Nathalie Michalek, Nadine Engels, Ferre Laevers, Mieke Van Houtte
Pagina's: 134 - 146 - Trust in school : a pathway to inhibit teacher burnout?(2015)
Auteurs: Dimitri Van Maele, Mieke Van Houtte
Pagina's: 93 - 115 - Does students' machismo fit in school? Clarifying the implications of traditional gender role ideology for school belonging(2015)
Auteurs: Ellen Huyge, Dimitri Van Maele, Mieke Van Houtte
Pagina's: 1 - 18 - All for one and one for all: a social network perspective on the effects of social influence on teacher trust(2015)Series: Research and Theory in Educational Administration
Auteurs: Dimitri Van Maele, Nienke M Moolenaar, Alan J Daly, Michael DiPaola, Wayne K Hoy
Pagina's: 171 - 196 - Trust and school life: the role of trust for learning, teaching, leading, and bridging(2014)
Auteurs: Dimitri Van Maele, Patrick B. Forsyth, Mieke Van Houtte
- Introduction : trust as a matter of equity and excellence in education(2014)
Auteurs: Dimitri Van Maele, Mieke Van Houtte, Patrick B. Forsyth, Patrick B Forsyth
Pagina's: 1 - 36