< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Elke Emmers
- Disciplines:Orthopedagogiek en onderwijs voor specifieke onderwijsbehoeften
Affiliaties
- Gezins- en Orthopedagogiek (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf15 aug 2013 → 31 aug 2022 - Methodologie van het Pedagogisch Onderzoek (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 apr 2012 → 25 feb 2013
Projecten
1 - 1 of 1
- Inclusief (hoger) onderwijs: Het verkennen van de theorie van gepland gedragVanaf1 jan 2018 → 14 sep 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 17
- The role of personality traits in the attitudes and self-efficacy of pre-service teachers and special educators towards inclusion(2021)
Auteurs: Elke Emmers, Dieter Baeyens
Pagina's: 79 - 98 - Diversiteit, manifest voor een duurzame toekomst(2021)
Auteurs: Elke Emmers, Mieke Schrooten
Pagina's: 305 - 317 - Diversiteit in het hoger onderwijs: Het is aan ons!(2021)
Auteurs: Mieke Schrooten, Elke Emmers
Pagina's: 13 - 25 - The Subjective Norm and Attitudes of Preservice Teachers Toward Pupils With a Disability: An Experiment Based on the Cognitive Dissonance Theory(2020)
Auteurs: Elke Emmers, Dieter Baeyens
Pagina's: 49 - 61 - Inclusive (higher) education: Exploring the theory of planned behaviour(2020)
Auteurs: Elke Emmers, Katja Petry, Dieter Baeyens
- Attitudes and self-efficacy of teachers towards inclusion in higher education(2019)
Auteurs: Elke Emmers, Dieter Baeyens, Katja Petry
Pagina's: 139 - 153 - Arts based research, giving a voice to the voiceless(2019)
Auteurs: Elke Emmers
Pagina's: 3 - 10 - What does a successful diversity policy look like? Diversity as the most valuable tool to make learning potential flourish(2017)
Auteurs: Elke Emmers
Pagina's: 193 - 203 - Functioning and participation of young adults with ASD in higher education according to the ICF framework, a multi-method design(2017)
Auteurs: Dorien Jansen, Elke Emmers, Katja Petry, Laura Mattys, Ilse Noens, Dieter Baeyens
Pagina's: 259 - 275 - Functioning and participation of students with ADHD in higher education according to the ICF-framework, a systematic literature review(2016)
Auteurs: Elke Emmers, Dorien Jansen, Katja Petry, Saskia Van der Oord, Dieter Baeyens
Pagina's: 435 - 447