< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Elke Emmers
- Disciplines:Orthopedagogiek en onderwijs voor specifieke onderwijsbehoeften
Affiliaties
- Gezins- en Orthopedagogiek (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf15 aug 2013 → 31 aug 2022 - Methodologie van het Pedagogisch Onderzoek (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 apr 2012 → 25 feb 2013
Projecten
1 - 1 of 1
- Inclusief (hoger) onderwijs: Het verkennen van de theorie van gepland gedragVanaf1 jan 2018 → 14 sep 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 21
- "Online, the counselor can't see me cry": a systematic literature review on emotion and computer-mediated care(2023)
Auteurs: Elke Emmers
- Does intense contact with people with disabilities lead to more inclusive behaviour within professional practice?(2023)
Auteurs: Elke Emmers, Dieter Baeyens
Pagina's: 492 - 506 - [An evidence-based update of the ADHD care pathway in Belgium: a systematic literature review].(2023)
Auteurs: Elke Emmers, Marina Danckaerts
Pagina's: 308 - 315 - Using UDL to redesign education in response to diversity(2022)
Auteurs: Elke Emmers, Mieke Schrooten
Pagina's: 1 - 5 - The role of personality traits in the attitudes and self-efficacy of pre-service teachers and special educators towards inclusion(2021)
Auteurs: Elke Emmers, Dieter Baeyens
Pagina's: 79 - 98 - Diversiteit in het hoger onderwijs: Het is aan ons!(2021)
Auteurs: Mieke Schrooten, Elke Emmers
Pagina's: 13 - 25 - Diversiteit, manifest voor een duurzame toekomst(2021)
Auteurs: Elke Emmers, Mieke Schrooten
Pagina's: 305 - 317 - The Subjective Norm and Attitudes of Preservice Teachers Toward Pupils With a Disability: An Experiment Based on the Cognitive Dissonance Theory(2020)
Auteurs: Elke Emmers, Dieter Baeyens
Pagina's: 49 - 61 - Inclusive (higher) education: Exploring the theory of planned behaviour(2020)
Auteurs: Elke Emmers, Katja Petry, Dieter Baeyens
- Attitudes and self-efficacy of teachers towards inclusion in higher education(2019)
Auteurs: Elke Emmers, Dieter Baeyens, Katja Petry
Pagina's: 139 - 153