< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Elke Peters
- Disciplines:Onderwijskunde, Linguïstiek
Affiliaties
- Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Campussen Antwerpen (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2013 → Heden - Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Leuven (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2006 → 30 sep 2012 - Faculteit Letteren (Faculteit)
Lid
Vanaf1 sep 2001 → 30 sep 2013 - Specifieke Lerarenopleiding Letteren, Leuven (Section)
Lid
Vanaf1 okt 2000 → 30 sep 2001 - Instituut voor Levende Talen (ILT) (Onderzoeksinstituut)
Lid
Vanaf23 nov 1999 → 28 sep 2000
Projecten
1 - 10 of 30
- Buitenschools taalcontact met Engels en de ontwikkeling van expliciete en implicieteVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Buitenschools taalcontact met Engels en de ontwikkeling van expliciete en impliciete taalkennisVanaf1 nov 2023 → 12 mrt 2024Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Eye-tracking technologie in taalonderzoekVanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: BOF - wetenschappelijk apparatuurprogramma
- Een empirisch onderzoek naar pretest-effecten in incidentele woordenschatverwerving in een tweede taal.Vanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- i-LAP: de rol van input in Engelse en Franse taalvaardigheidVanaf1 sep 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Beginleeftijd en extramuraal Engels: Engels leren binnen en buiten school in Noorwegen en VlaanderenVanaf1 aug 2021 → HedenFinanciering: Buitenl. privé-opdrachtgever - onbepaald
- Startleeftijd en buitenschools contact met Engels: Engels leren in en buiten de school in Vlaanderen en NoorwegenVanaf1 feb 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Startleeftijd en buitenschools contact met Engels: Engels leren in en buiten de school in Vlaanderen en NoorwegenVanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- METLab 2.0: naar de verdere uitbouw van een gedeeld mobiel eye-tracking labVanaf1 jan 2021 → 31 dec 2022Financiering: BOF - wetenschappelijk apparatuurprogramma
- De ontwikkeling van een corpus 'gesproken academisch Belgisch Nederlands'Vanaf1 jan 2021 → 31 dec 2022Financiering: IOF - technologie validatie in labo
Publicaties
1 - 10 van 83
- The relationship between extramural English and learners’ listening comprehension, reading comprehension, motivation, and anxiety(2024)
Auteurs: Elien Prophète, Elke Peters
Pagina's: 165 - 193 - The relationship between extramural English and learners' listening comprehension, reading comprehension, motivation, and anxiety(2024)
Auteurs: Elke Peters
Pagina's: 165 - 193 - Repetition and incidental learning of multiword units: A conceptual multisite replication study of Webb, Newton, and Chang (2013)(2023)
Auteurs: Elke Peters, Eva Puimège
Pagina's: 1211 - 1251 - Repetition and incidental learning of multiword units: A conceptual multisite replication study of Webb, Newton, and Chang (2013)(2023)
Auteurs: Elke Peters
Pagina's: 1211 - 1251 - The Preface(2023)
Auteurs: Elke Peters
Pagina's: 1 - 2 - A longitudinal study on the effect of mode of reading on incidental collocation learning and predictors of learning gains(2023)
Auteurs: Vu Van Duy, Elke Peters
Pagina's: 5 - 32 - Incidental collocation learning from reading-while-listening and captioned TV viewing and predictors of learning gains(2023)
Auteurs: Vu Van Duy, Ann-Sophie Noreillie, Elke Peters
- The impact of input, input repetition, and task repetition on L2 lexical use and fluency in speaking(2023)
Auteurs: Piet Desmet, Elke Peters
Pagina's: 101 - 124 - Promoting L2 acquisition of multiword units through textually enhanced audiovisual input: an eye-tracking study(2023)
Auteurs: Eva Puimège, Elke Peters
Pagina's: 471 - 492 - Incidental collocation learning from different modes of input and factors that affect learning(2022)
Auteurs: Vu Van Duy, Elke Peters, Ann-Sophie Noreillie