< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Elke Peters
- Disciplines:Onderwijskunde, Linguïstiek
Affiliaties
- Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Campussen Antwerpen (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2013 → Heden - Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Leuven (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2006 → 30 sep 2012 - Faculteit Letteren (Faculteit)
Lid
Vanaf1 sep 2001 → 30 sep 2013 - Specifieke Lerarenopleiding Letteren, Leuven (Section)
Lid
Vanaf1 okt 2000 → 30 sep 2001 - Instituut voor Levende Talen (ILT) (Onderzoeksinstituut)
Lid
Vanaf23 nov 1999 → 28 sep 2000
Projecten
1 - 10 of 28
- Eye-tracking technologie in taalonderzoekVanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: BOF - wetenschappelijk apparatuurprogramma
- Een empirisch onderzoek naar pretest-effecten in incidentele woordenschatverwerving in een tweede taal.Vanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- i-LAP: de rol van input in Engelse en Franse taalvaardigheidVanaf1 sep 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Beginleeftijd en extramuraal Engels: Engels leren binnen en buiten school in Noorwegen en VlaanderenVanaf1 aug 2021 → HedenFinanciering: Buitenl. priv�-opdrachtgever - onbepaald
- Startleeftijd en buitenschools contact met Engels: Engels leren in en buiten de school in Vlaanderen en NoorwegenVanaf1 feb 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- METLab 2.0: naar de verdere uitbouw van een gedeeld mobiel eye-tracking labVanaf1 jan 2021 → 31 dec 2022Financiering: BOF - wetenschappelijk apparatuurprogramma
- De rol van taalcontact in Engelse en Franse taalvaardigheidVanaf1 jan 2021 → 31 dec 2022Financiering: BOF - projecten
- De ontwikkeling van een corpus 'gesproken academisch Belgisch Nederlands'Vanaf1 jan 2021 → 31 dec 2022Financiering: IOF - technologie validatie in labo
- Startleeftijd en buitenschools contact met Engels: Engels leren in en buiten de school in Vlaanderen en NoorwegenVanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject
- Buitenschools contact met Engels en woordenschatkennis: de unieke casus van kinderen in VlaanderenVanaf23 sep 2019 → 25 okt 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 70
- A longitudinal study on the effect of mode of reading on incidental collocation learning and predictors of learning gains(2023)
Auteurs: Vu Van Duy, Elke Peters
Pagina's: 5 - 32 - Promoting L2 acquisition of multiword units through textually enhanced audiovisual input: an eye-tracking study(2023)
Auteurs: Eva Puimège, Elke Peters
Pagina's: 471 - 492 - An empirical investigation into the acquisition and processing of L2 formulaic sequences in meaningful input(2022)
Auteurs: Eva Puimège, Elke Peters, Maribel Montero Perez
- Learning vocabulary from reading-only, reading-while-listening, and reading with textual input enhancement: Insights from Vietnamese EFL learners(2022)
Auteurs: Vu Van Duy, Elke Peters
Pagina's: 85 - 100 - Preface(2022)
Auteurs: Elke Peters
- The role of formulaic sequences in L2 speaking(2022)
Auteurs: Vu Van Duy, Elke Peters
Pagina's: 285 - 298 - Incidental Acquisition of Italian Words from Comic Books(2022)
Auteurs: Elke Peters
Pagina's: 349 - 377 - Incidental learning of collocations from meaningful input: a longitudinal study into three reading modes and factors that affect learning(2022)
Auteurs: Vu Van Duy, Elke Peters
Pagina's: 685 - 707 - The golden age of foreign language learning. Age and language learning beyond the classroom(2022)
Auteurs: Elke Peters
Pagina's: 112 - 125 - When input meets output? Empirical investigations into the impact of input and output tasks on L2 vocabulary acquisition and use(2021)
Auteurs: Phuong Thao Duong, Elke Peters, Piet Desmet, Maribel Montero Perez