Onderzoeker
Els Consuegra
- Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek
- Disciplines:Lerarenopleiding en professionele ontwikkeling van leerkrachten, In service leren en opleidingen op de werkplek
Affiliaties
- Expertisecentrum Gender, Diversiteit en Intersectionaliteit (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf12 jul 2011 → Heden - Multidisciplinair Inst. Lerarenopleiding (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2023 → Heden - Multidisciplinair Inst. Lerarenopleiding (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2019 → 30 sep 2023 - Multidisciplinair Inst. Lerarenopleiding (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2019 → 20 okt 2022 - Lerarenopleiding (Departement)
Lid
Vanaf8 apr 2019 → 30 sep 2023 - Lerarenopleiding (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → 30 sep 2019 - Lerarenopleiding (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → 30 sep 2018 - Faculteit Psychologie en Educatieve wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf12 aug 2015 → 24 sep 2015 - Brussels onderzoekcentrum voor Innovatie in Leren en Diversiteit (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jan 2012 → 3 jun 2020 - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf17 okt 2011 → 30 sep 2016 - Lerarenopleiding (Departement)
Lid
Vanaf25 jul 2011 → 16 okt 2011 - Faculteit Psychologie en Educatieve wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf15 sep 2009 → 16 sep 2011
Projecten
1 - 3 of 3
- COLIBRU: Collectief onderzoekend schoolleiderschap in en rond BrusselVanaf1 sep 2021 → 30 jun 2023Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- iSTEM inkleuren, een interassociatie-cel om scholen te ondersteunen in STEM-didactiek.Vanaf15 dec 2018 → HedenFinanciering: Vlaams Parlement
- Expertisecentrum GenderVanaf4 okt 2013 → 30 sep 2019Financiering: Univ. - Projectmatig onderzoek
Publicaties
1 - 10 van 13
- First-Generation College Students’ Motives to Start University Education: An Investment in Self- Development, One’s Economic Prospects or to Become a Role Model?(2023)
Auteurs: Gil Antoine Keppens, Simon Boone, Els Consuegra, Ilse Laurijssen, Bram Spruyt, Filip Van Droogenbroeck
Pagina's: 142-160 - Samen bouwen aan de leerbrug tussen school en lerarenopleiding(2023)
Auteurs: Vicky Willegems, Eva Lauwers, Karolien Silverans, Nadine Engels, Els Consuegra
Pagina's: 71-89 - Creating inclusive classrooms in primary and secondary schools: From noticing to differentiated practices.(2021)
Auteurs: Esther Gheyssens, Els Consuegra, Nadine Engels, Katrien Struyven
- Navigating the road to study success(2020)
Auteurs: Sebastiano Cincinnato, Nadine Engels, Els Consuegra
- Measuring pre-service teachers' professional vision of inclusive classrooms: A video-based comparative judgement instrument(2019)
Auteurs: Karolien Keppens, Els Consuegra, Maarten Goossens, Sven De Maeyer, Ruben Vanderlinde
Pagina's: 1-14 - Pre-service teachers as members of a collaborative teacher research team(2018)
Auteurs: Vicky Willegems, Els Consuegra, Katrien Struyven, Nadine Engels
Pagina's: 126-139 - A multilevel analysis of what matters in the training of pre-service teacher's ICT competencies(2018)
Auteurs: Jo Tondeur, Koen Aesaert, Sarah Prestridge, Els Consuegra
Pagina's: 32-42 - A Critical Examination of the Reliability and Validity of a Gender Role Attitude Scale in Flanders (Belgium): What Lessons Can be Learned?(2018)
Auteurs: Myriam Halimi, Els Consuegra, Katrien Struyven, Nadine Engels
Pagina's: 423-438 - Teachers and pre-service teachers as partners in collaborative teacher research: A systematic literature review(2017)
Auteurs: Vicky Willegems, Els Consuegra, Katrien Struyven, Nadine Engels
Pagina's: 230-245 - The Relationship Between Youngsters’ Gender Role Attitudes and Individual, Home, and School Characteristics: A Review(2016)
Auteurs: Myriam Halimi, Els Consuegra, Katrien Struyven, Nadine Engels
Pagina's: 1-19