< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Gert Vanthournout
- Onderzoeksdoeleinden:
Studiemotivatie, gebruik van leerstrategieën en zelfgestuurd leren in het hoger onderwijs;
De rol van generieke competenties of soft skills in het hoger onderwijs en in organisaties;
Teacher Design Teams als methodiek voor onderwijskundige innovaties;
Gebruik van data als voor innovatie en begeleiding (o.a. via feedbackrapporten en learning analytics).
- Trefwoorden:Lifelong learning, Learning analytics, Leerstrategieën, Studiemotivatie
- Disciplines:Permanente educatie en levenslang leren, Hoger onderwijs, Educatieve technologie, Onderwijspsychologie en educatief ontwerp
- Onderzoekstechnieken:
Educational design research / service design methodologie;
Kwantitatief onderzoek (survey onderzoek, databankanalyses, …);
Kwalitatief onderzoek (focusgroep gesprekken, interviews, photo voice, think aloud, …);
Eye Tracking en VR.
- Gebruikers van onderzoeksexpertise:
Lectoren/docenten/lesgevers/leerkrachten;
HRM of HRD-medewerkers;
Opleidingshoofden/directeurs/diensthoofden;
Studenten/leerlingen/medewerkers.