< Terug naar vorige pagina

Onderzoeker

Gert Vanthournout

  • Onderzoeksdoeleinden:
    • Studiemotivatie, gebruik van leerstrategieën en zelfgestuurd leren in het hoger onderwijs;

    • De rol van generieke competenties of soft skills in het hoger onderwijs en in organisaties;

    • Teacher Design Teams als methodiek voor onderwijskundige innovaties;

    • Gebruik van data als voor innovatie en begeleiding (o.a. via feedbackrapporten en learning analytics).

  • Trefwoorden:Lifelong learning, Learning analytics, Leerstrategieën, Studiemotivatie
  • Disciplines:Permanente educatie en levenslang leren, Hoger onderwijs, Educatieve technologie, Onderwijspsychologie en educatief ontwerp
  • Onderzoekstechnieken:
    • Educational design research / service design methodologie;

    • Kwantitatief onderzoek (survey onderzoek, databankanalyses, …);

    • Kwalitatief onderzoek (focusgroep gesprekken, interviews, photo voice, think aloud, …);

    • Eye Tracking en VR.

  • Gebruikers van onderzoeksexpertise:
    • Lectoren/docenten/lesgevers/leerkrachten;

    • HRM of HRD-medewerkers;

    • Opleidingshoofden/directeurs/diensthoofden;

    • Studenten/leerlingen/medewerkers.