< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Gudrun Roose
- Trefwoorden:Consumentengedrag, Digital Marketing, Advertising
- Disciplines:Consumentengedrag, Marketingcommunicatie, Marketing niet elders geclassificeerd, Reclame
Affiliaties
- Vakgroep Marketing, Innovatie en Organisatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → Heden - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf26 nov 2013 → 30 sep 2018
Projecten
1 - 2 of 2
- Het belang van visuele cues in (digital) marketingVanaf10 okt 2022 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Nemen we alles waar met het oog? Het effect van consumeren op basis van onze ogen op de effectiviteit van marketing.Vanaf1 jan 2015 → 31 dec 2018Financiering: IWT persoonsgebonden financ. - strategische onderzoeksbeurzen, IWT persoonsgebonden financ. - specialisatiebeurzen
Publicaties
1 - 9 van 9
- Putting spatial product presentation cues on the map : review and research directions(2023)
Auteurs: Gudrun Roose, Iris Vermeir
- Healthy advertising coming to its senses : the effectiveness of sensory appeals in healthy food advertising(2020)
Auteurs: Gudrun Roose, Lana Mulier
- Visual design cues impacting food choice : a review and future research agenda(2020)
Auteurs: Gudrun Roose
- A match made in heaven or down under? The effectiveness of matching visual and verbal horizons in advertising(2019)
Auteurs: Gudrun Roose, Iris Vermeir, Maggie Geuens, Anneleen Van Kerckhove
Pagina's: 411 - 427 - Does the eye catch it all? The impact of consuming with our eyes on marketing effectiveness(2018)
Auteurs: Gudrun Roose
Aantal pagina's: 1 - From informational towards transformational advertising strategies? A content analysis of Belgian food magazine advertisements(2018)
Auteurs: Gudrun Roose
Pagina's: 1170 - 1182 - Honey they shrank the food! An integrative study of the impact of food granularity and its operationalization mode on consumption(2017)
Auteurs: Gudrun Roose
Pagina's: 210 - 220 - Healthy food ads ‘prevent’ whereas ads for unhealthy food ‘promote’ : time for a change? A content analysis of healthy and unhealthy food magazine ads(2016)
Auteurs: Gudrun Roose, Maggie Geuens, Iris Vermeir
Aantal pagina's: 1 - Landscapes as an ad/disadvantage in food advertising(2015)
Auteurs: Gudrun Roose
Aantal pagina's: 1