< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Heidi Knipprath
- Disciplines:Sociologie van organisaties en beroepen
Affiliaties
- Onderzoeksgroep Onderwijs en Arbeidsmarkt (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 mrt 2017 → 31 aug 2020 - HIVA - Onderzoeksinstituut voor Arbeid en Samenleving (Onderzoeksinstituut)
Lid
Vanaf1 jun 2010 → 31 aug 2010
Projecten
1 - 4 of 4
- Voorbij de stereotypen: professionele rollen voor toekomstige ingenieurs. Een gevalideerd competentiegericht framework ter ondersteuning van professioneel bewustzijn en het maken van weloverwogen loopbaankeuzesVanaf27 jul 2017 → 19 dec 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Adolescenten en jongvolwassenen in de Duitstalige Gemeenschap in België: perspectieven en uitdagingenVanaf21 apr 2017 → 30 jun 2018Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Geïntegreerd STEM-onderwijs: Leerkrachtattitudes, klaspraktijken en leerresultaten van leerlingenVanaf9 sep 2014 → 17 sep 2018Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- STEM@school: Ontwikkeling en implementatie van een geïntegreerde STEM-didactiek in Vlaamse middelbare scholen.Vanaf1 jun 2014 → 31 mei 2018Financiering: SBO (Strategisch Basisonderzoek)
Publicaties
1 - 10 van 38
- Breaking through stereotypes: professional roles for future engineers. A validated competency based framework supporting professional awareness and making well informed career choices.(2022)
Auteurs: Greet Langie, Tim Smits, Heidi Knipprath
- Bridging the Gap between Secondary and Higher STEM Education – the Case of STEM@school(2020)
Auteurs: Jolien De Meester, Stijn Ceuppens, Mieke De Cock, Leen Goovaerts, Heidi Knipprath, Wim Dehaene
Pagina's: S135 - S157 - Exploring professional roles for early career engineers: a systematic literature review(2020)
Auteurs: Heidi Knipprath, Greet Langie
Pagina's: 266 - 286 - Exploring Congruency between Engineering students’ Professional Role Preference, Competences and Career Choice(2019)
Auteurs: Heidi Knipprath, Greet Langie
Pagina's: 1506 - 1518Aantal pagina's: 13 - Preparing Engineers for the Future by Raising Awareness of Professional Roles(2019)
Auteurs: Heidi Knipprath, Greet Langie
Pagina's: 188 - 202Aantal pagina's: 15 - Teachers’ attitudes toward teaching integrated STEM: The impact of personal background characteristics and school context(2019)
Auteurs: Lieve Thibaut, Heidi Knipprath, Wim Dehaene, Fien Depaepe
Pagina's: 987 - 1007 - Wanted: super(wo)man A study to define professional roles for future engineers by distinctive professional competences.(2018)
Auteurs: Heidi Knipprath, Greet Langie
Pagina's: 148 - 157 - Implementing integrated STEM: teachers' attitudes, instructional practices and students' learning outcomes(2018)
Auteurs: Lieve Thibaut, Fien Depaepe, Wim Dehaene, Heidi Knipprath
- How school context and personal factors relate to teachers' attitudes toward teaching integrated STEM(2018)
Auteurs: Lieve Thibaut, Heidi Knipprath, Wim Dehaene, Fien Depaepe
Pagina's: 631 - 651 - Can group composition effects explain socioeconomic and ethnic achievement gaps in primary education?(2018)
Auteurs: Gudrun Vanlaar, Heidi Knipprath, Beatrijs De Fraine, Jan Van Damme
Pagina's: 6 - 15