Onderzoeker
Hendrik Slabbinck
- Disciplines:Marktonderzoek, Marketingkanalen en retailing, Business-to-business marketing, Consumentengedrag, Persoonlijkheidspsychologie, Pricing, Product management, Marketingcommunicatie, Marketingmodellen, Marketing niet elders geclassificeerd, Reclame, Public relations
Affiliaties
- Vakgroep Marketing, Innovatie en Organisatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → Heden - Vakgroep Publieke Governance, Management en Financiën (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2013 → 30 sep 2014 - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf1 sep 2007 → 30 sep 2018
Projecten
1 - 8 of 8
- SUCCES: Supermarkten en consumenten werken samen om duurzaam consumeren gemakkelijk te makenVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: Horizon Europe - European Institute of Innovation and Technology (EIT)
- SUCCES: Supermarkten en consumenten werken samen om duurzaam consumeren gemakkelijk te makenVanaf1 jan 2023 → 31 dec 2023Financiering: Horizon Europe - European Institute of Innovation and Technology (EIT)
- Green Deal Eiwitshift op ons bord - Opschaling eiwitmonitorVanaf4 jan 2022 → 20 dec 2022Financiering: Departement Omgeving
- SUCCES: Supermarkten en consumenten werken samen om duurzaam consumeren gemakkelijk te makenVanaf1 jan 2022 → 31 dec 2022Financiering: Horizon Europe - European Institute of Innovation and Technology (EIT)
- COSIE: COalitions for creating Sustainable Indonesian EnterprisesVanaf1 jan 2022 → 31 aug 2022Financiering: VLIR-UOS ACROPOLIS (voormalige O*platformen)
- Approach en loss aversion: Effecten van cognitieve beschermende heuristieken in publieke gezondheidscampagnesVanaf1 okt 2017 → 30 sep 2021Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Lange termijneffecten gedragVanaf30 jan 2017 → 31 jul 2018Financiering: Departement Leefmilieu en Infrastructuur
- Het duwtje in de juiste richting: hoe de Vlaamse consument begeleiden naar een milieuverantwoord en gezond consumptiepatroonVanaf5 jan 2016 → 4 jan 2017Financiering: Departement Leefmilieu en Infrastructuur
Publicaties
1 - 10 van 76
- Eating out of paper versus plastic : the effect of packaging material on consumption(2023)
Auteurs: Joyce De Temmerman, Iris Vermeir, Hendrik Slabbinck
- The wrap-less revolution : consumer segmentation by facilitators of and barriers to package-free shopping(2023)
Auteurs: Joyce De Temmerman, Hendrik Slabbinck, Iris Vermeir
- The full package of package-free retail environments : a mixed methods study on multiple stakeholder perspectives of package-free shopping(2023)
Auteurs: Joyce De Temmerman, Hendrik Slabbinck, Iris Vermeir
Pagina's: 404 - 417 - The effect of recycled packaging on perceived product naturalness(2023)
Auteurs: Joyce De Temmerman, Nico Heuvinck, Hendrik Slabbinck
Pagina's: 1 - 10 - Full throttle! Engaging ethnic minority and majority consumers in car sharing(2022)
Auteurs: Marie-Julie De Bruyne, Katrien Verleye, Hendrik Slabbinck, Saskia Crucke
Aantal pagina's: 1 - Global University Entrepreneurial Spirit Students’ Survey (GUESSS) : 2021 Belgian national report(2022)
Auteurs: Johanna Vanderstraeten, Hendrik Slabbinck, Tung Thanh Phan, Frédéric Ooms
- Full throttle! Engaging ethnic minority and majority consumers in car sharing(2022)
Auteurs: Marie-Julie De Bruyne, Katrien Verleye, Hendrik Slabbinck, Saskia Crucke, L. Michelini, A. Minà, P. Alaimo Di Loro
Pagina's: 908 - 927 - Full throttle! Engaging ethnic minority and majority consumers in car sharing(2022)
Auteurs: Marie-Julie De Bruyne, Katrien Verleye, Hendrik Slabbinck, Saskia Crucke
Aantal pagina's: 1 - On the selection and use of implicit measures in marketing research : a utilitarian taxonomy(2022)Series: Review of marketing research
Auteurs: Hendrik Slabbinck, Adriaan Spruyt, Hans Baumgartner, Bert Weijters
Pagina's: 171 - 210 - Full throttle! Engaging ethnic minority and majority consumers in car sharing(2022)Volume: 1
Auteurs: Marie-Julie De Bruyne, Katrien Verleye, Hendrik Slabbinck, Saskia Crucke
Aantal pagina's: 1