< Terug naar vorige pagina

Onderzoeker

Hilde Van den Bulck

  • Onderzoeksexpertise:Beleidsvoorbereidend of beleidsondersteunend onderzoek en advies, onderzoek en advies voor de media- en media-gerelateerde sectoren, mediamonitoringonderzoek voor allerlei organisaties.
  • Trefwoorden:DISCOURSANALYSE (DA), KWALITATIEVE INHOUDSANALYSE, RECEPTIESTUDIES, POLITIEKE ECONOMIE, Politieke en sociale wetenschappen
  • Disciplines:Communicatiewetenschappen, Journalistiek en professioneel schrijven, Media studies, Andere media en communicatie
  • Onderzoekstechnieken:Wat betreft productieonderzoek: documentanalyse en expertinterviews. Wat betreft publieksonderzoek: kwalitatieve diepte-interviews, focus groep interviews, foto elicitatie en in toenemende mate kwantitatief panel- en experimenteel onderzoek. Wat betreft onderzoek naar inhoud: zowel kwantitatieve als kwalitatieve inhoudsanalyse, discours analyse and framing analyse. Voor ieder onderzoek wordt gezocht naar de beste combinatie van methoden om een valide en representatief antwoord te bieden op de specifieke onderzoeksvraag.
  • Gebruikers van onderzoeksexpertise:- Media stakeholders - Mediabeleidverantwoordelijken binnen media en overheid - Middenveldorganisaties (inclusief NGO’s) - Industrie