< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Inge Zink
- Disciplines:Gedragsneurowetenschappen, Beperkingen en ontwikkelingsstoornissen
Affiliaties
- Onderzoeksgroep Experimentele Oto-rino-laryngologie (Afdeling)
Lid
Vanaf1 okt 1999 → Heden
Projecten
1 - 10 of 14
- Spraakontwikkeling bij jonge kinderen met autismeVanaf3 aug 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Omgevingsfactoren in de taalontwikkeling van jonge kinderen met de diagnose autisme (3H210788)Vanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Onderzoek naar de taalontwikkeling van jonge kinderen met een autismediagnoseVanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Taal en autisme: een Belgische cohortstudieVanaf1 jan 2022 → HedenFinanciering: FWO EOS
- Taaldiagnostiek bij meertalige kinderen: onderzoek naar een wetenschappelijk onderbouwd protocol om een typische tweetalige ontwikkeling te differentiëren van een taalontwikkelingsstoornisVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Rol van cognitieve vaardigheden in gebruik en alignment van spontane gebaren bij personen met een atypische ontwikkelingVanaf1 okt 2018 → 30 sep 2021Financiering: FWO mandaten
- De interactie tussen stotteren en gebaren en de invloed hiervan op de verstaanbaarheid van personen met downsyndroomVanaf1 sep 2018 → 11 okt 2022Financiering: Stichtingen, fondsen e.d. met wetenschappelijk oogmerk
- Tijd voor gebaren? Implementatie van een gebarensysteem door professionelenVanaf17 feb 2014 → 17 feb 2018Financiering: Privé-financiering van binnenlandse oorsprong - onbepaald
- Pragmatische taalvaardigheden bij kinderen met het 22q11.2 deletiesyndroom en Williams syndroomVanaf1 okt 2012 → 31 jan 2017Financiering: Privé-financiering van binnenlandse oorsprong - onbepaald
- Praten kan ik niet, maar communiceren wil ik wel. Taal en communicatie bij kinderen met het syndroom van Down.Vanaf1 jan 2012 → 31 dec 2015Financiering: Buitenl. VZW en equivalenten
Publicaties
1 - 10 van 121
- Language Profiles of School-Aged Children with 22q11.2 Copy Number Variants(2023)
Auteurs: Jente Verbesselt, Jeroen Breckpot, Inge Zink, Ann Swillen
- Aging effects and feasibility of statistical learning tasks across modalities(2023)
Auteurs: Klara Schevenels, Inge Zink, Bert De Smedt, Maaike Vandermosten
Pagina's: 201 - 230 - The effect of manual movements on stuttering in individuals with Down syndrome(2023)
Auteurs: Bea Maes, Inge Zink, Ellen Rombouts
- Gesture-speech integration is related to vocabulary skills in children with developmental language disorder, Williams syndrome and typical development(2023)
Auteurs: Ellen Rombouts, Liesl Leenen, Bea Maes, Inge Zink
Pagina's: 206 - 220 - The interaction between stuttering and gestures, and its influence on the intelligibility of individuals with Down syndrome(2022)
Auteurs: Babette Maessen, Inge Zink, Bea Maes, Ellen Rombouts
- Parent-Reported Social-Communicative Skills of Children with 22q11.2 Copy Number Variants and Siblings(2022)
Auteurs: Jente Verbesselt, Jeroen Breckpot, Inge Zink, Ann Swillen
- Risk and protective neurocognitive factors during language recovery in stroke patients with aphasia(2022)
Auteurs: Klara Schevenels, Maaike Vandermosten, Inge Zink, Bert De Smedt
- Differentiërend vermogen van narratieve vaardigheden bij meertalige taaldiagnostiek(2022)
Auteurs: Lotte Van den Eynde, Ann Goeleven, Inge Zink
Pagina's: 22 - 36 - The Relation between Gestures and Stuttering in Individuals with Down syndrome(2022)
Auteurs: Babette Maessen, Ellen Rombouts, Bea Maes, Inge Zink
Pagina's: 1 - 16 - Handleiding NNST-R (Nederlandstalige NonSpeech Test Revised). Evaluatie van de receptieve en expressieve taal bij kinderen uit de voortalige en vroegtalige fase met een communicatieniveau tot 24 maanden.(2022)
Auteurs: Inge Zink
Aantal pagina's: 108