Onderzoeker
Jan De Houwer
- Trefwoorden:sociale cognitie, Leren
- Disciplines:Leren en gedrag, Filosofische psychologie, Motivatie en emotie, Sociale perceptie en cognitie
Affiliaties
- Vakgroep Experimenteel-Klinische en Gezondheidspsychologie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2001 → Heden
Projecten
1 - 10 of 38
- Het optimaliseren van de training en het theoretisch begrip van relationeel redenerenVanaf1 nov 2023 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- BOF-ZAP-ambt in leren en sociale cognitieVanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: BOF - ZAP BOF mandaten
- Complex Bekrachtigingsleren: naar een computationeel model van arbitrair toepasbaar relationeel reageren.Vanaf1 nov 2022 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Een Functioneel-Cognitief Perspectief op Sociale Modulatie van Imitatie in Mensen Met en Zonder Autisme Spectrum StoornisVanaf1 nov 2022 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Een Functioneel-Cognitief Perspectief op Sociale Modulatie van Imitatie bij Mensen Met en Zonder AutismespectrumstoornisVanaf1 okt 2022 → 31 okt 2022Financiering: BOF - doctorale mandaten
- Leren in emotioneel kwetsbare personenVanaf1 okt 2020 → 30 sep 2023Financiering: H2020-EU.4. - Verspreiding van excellentie en verbreding van participatie
- Ontwikkeling en toepassing van een inferentiële theorie van automatische evaluatie en gedragVanaf1 okt 2019 → 30 sep 2022Financiering: FWO senior postdoctoraal mandaat
- Een propositioneel perspectief op observationele conditioneringVanaf1 okt 2018 → 30 sep 2022Financiering: FWO mandaten
- Evaluatief leren via analogieVanaf1 okt 2017 → 30 sep 2020Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- De kracht van inbeelding: Onderzoek naar automatische effecten van ingebeelde oefening.Vanaf1 jan 2017 → 31 dec 2020Financiering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
Publicaties
1 - 10 van 310
- Verduidelijkingen en bijkomende overwegingen bij het belang van functionele theorieën(2024)
Auteurs: Jan De Houwer, Yannick Boddez
Pagina's: 214 - 219 - Exploring the role of goal-dependent processes in action slips under time pressure(2024)
Auteurs: Pieter Van Dessel, Yannick Boddez, Agnes Moors, Eike K. Buabang, Massimo Koester, Jan De Houwer
Pagina's: 128 - 137 - Concurrent response and action effect representations across the somatomotor cortices during novel task preparation(2024)
Auteurs: Ana F. Palenciano, Carlos González-García, Jan De Houwer, Baptist Liefooghe, Marcel Brass
Pagina's: 150 - 169 - Exploring the association between neuroticism and negativity bias in evaluative counterconditioning(2024)
Auteurs: Catalina Bunghez, Jan De Houwer, Andrei Rusu, Florin Alin Sava
- What is intuiting and deliberating? A functional-cognitive perspective(2023)
Auteurs: Jan De Houwer, Yannick Boddez, Pieter Van Dessel
- Thinking of learning phenomena as instances of relational behavior(2023)
Auteurs: Jan De Houwer, Martin Finn, Matthias Raemaekers, Jamie Cummins, Yannick Boddez
Pagina's: 219 - 227 - Instructing via relations : function transformations of response and consequence functions of upcoming contingencies(2023)
Auteurs: Martin Finn, Matthias Raemaekers, Jan De Houwer
Pagina's: 203 - 209 - Effects of experiencing CS–US pairings on instructed fear reversal(2023)
Auteurs: David Wisniewski, Senne Braem, Carlos Gonzalez-Garcia, Jan De Houwer, Marcel Brass
Pagina's: 5546 - 5558 - A goal-directed account of action slips : the reliance on old contingencies(2023)
Auteurs: Eike Kofi Buabang, Massimo Anders Francesco Köster, Yannick Boddez, Pieter Van Dessel, Jan De Houwer, Agnes Moors
Pagina's: 496 - 508 - A roadmap for future interactions between research on personality and learning(2023)
Auteurs: Jan De Houwer, Marco Perugini, Yannick Boddez, Florin Sava