< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Jerissa de Bilde
- Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen
Affiliaties
- Onderwijseffectiviteit en -evaluatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → 31 dec 2020 - Onderwijskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 aug 2010 → 31 jul 2011
Publicaties
1 - 8 van 8
- Experiential education in kindergarten. Associations with school adjustment and the moderating role of initial achievement(2015)
Auteurs: Jerissa de Bilde, Tinneke Boonen, Sara Speybroeck, Bieke De Fraine, Jan Van Damme, Mieke Goos
Pagina's: 173 - 197 - Does it matter who your schoolmates are? An investigation of the association between school composition, school processes and mathematics achievement(2014)
Auteurs: Tinneke Boonen, Sara Speybroeck, Jerissa de Bilde, Carl Lamote, Jan Van Damme, Patrick Onghena
Pagina's: 441 - 466 - First-grade retention in the Flemish educational context: Effects on children’s academic growth, psychosocial growth, and school career throughout primary education(2013)
Auteurs: Mieke Goos, Jan Van Damme, Patrick Onghena, Katja Petry, Jerissa de Bilde
Pagina's: 323 - 347 - Methodescholen in het Vlaamse basisonderwijs. Een overzicht van onderzoek naar de werking en effecten van methodescholen op basis van SiBO(2013)
Auteurs: Jerissa de Bilde, Bieke De Fraine, Jan Van Damme, Jean Pierre Verhaeghe
Pagina's: 30 - 41 - Can alternative education increase children’s early school engagement? A longitudinal study from kindergarten to third grade(2013)
Auteurs: Jerissa de Bilde, Jan Van Damme, Carl Lamote, Bieke De Fraine
Pagina's: 212 - 233 - Dropout in secondary education: An application of a multilevel discrete-time hazard model accounting for school changes(2013)
Auteurs: Carl Lamote, Jan Van Damme, Wim Van Den Noortgate, Sara Speybroeck, Tinneke Boonen, Jerissa de Bilde
Pagina's: 2425 - 2446 - The role of teachers' expectations in the association between children's SES and performance in Kindergarten: A moderated mediation analysis(2012)
Auteurs: Sara Speybroeck, Sofie Kuppens, Jan Van Damme, Carl Lamote, Tinneke Boonen, Jerissa de Bilde
Pagina's: 1 - 8 - Understanding the association between future time perspective and self-regulated learning through the lens of self-determination theory(2011)
Auteurs: Jerissa de Bilde, Maarten Vansteenkiste, Willy Lens
Pagina's: 332 - 344