Onderzoeker
Jo Tondeur
- Trefwoorden:innovatie, Digitale innovatie
- Disciplines:Onderwijssystemen, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijscurriculum, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Educatieve technologie, Primair onderwijs, Onderwijspsychologie en educatief ontwerp, Secundair onderwijs, Lerarenopleiding, Volwassenenonderwijs, Informeel leren, Hoger onderwijs, Didactiek van schoolvakken
Affiliaties
- Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf18 aug 2003 → 30 sep 2022
Projecten
1 - 3 of 3
- Onderzoek naar de relatie tussen onderwijsopvattingen en educatief ICT-gebruikVanaf3 aug 2012 → 2 jan 2013Financiering: BOF - Andere acties
- Het TPCK-model als uitgangspunt voor ICT-integratie in het lager onderwijs.Vanaf1 jan 2010 → 31 okt 2012Financiering: BOF - Bilaterale wetenschappelijke samenwerking
- Ontwikkeling en validering van een model voor ICT-integratie in de lerarenopleiding.Vanaf1 okt 2009 → 31 dec 2016Financiering: BOF - Andere acties, FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 84
- Investigating the impact of teacher education strategies on preservice teachers' TPACK(2019)
Auteurs: Evrim Baran, Sedef Canbazoglu Bilici, Aylin Albayrak Sari, Jo Tondeur
Pagina's: 357 - 370 - Examining lived experiences in a professional development program for online teaching : a hermeneutic phenomenological approach(2019)
Auteurs: Brent Philipsen, Jo Tondeur, Bram Pynoo, Silke Vanslambrouck, Chang Zhu
Pagina's: 46 - 59 - Practical considerations informing teachersU+2019 technology integration decisions : the case of tablet PCs(2018)
Auteurs: Natalie Pareja Roblin, Jo Tondeur, Joke Voogt, Bram Bruggeman, Griet Mathieu
Pagina's: 165 - 181 - The importance of attitudes toward technology for pre-service teachers' technological, pedagogical, and content knowledge : comparing structural equation modeling approaches(2018)
Auteurs: Ronny Scherer, Jo Tondeur, Fazilat Siddiq, Evrim Baran
Pagina's: 67 - 80 - Students' motivation and subjective task value of participating in online and blended learning environments(2018)
Auteurs: Silke Vanslambrouck, Chang Zhu, Koen Lombaerts, Brent Philipsen, Jo Tondeur
Pagina's: 33 - 40 - Conditions for the successful implementation of teacher educator design teams for ICT integration : a Delphi study(2017)
Auteurs: Heleen Becuwe, Natalie Pareja Roblin, Jo Tondeur, Jeroen Thys, Els Castelein, Joke Voogt
Pagina's: 159 - 172 - Erratum to : understanding the relationship between teachersU+2019 pedagogical beliefs and technology use in education : a systematic review of qualitative evidence(2017)
Auteurs: Jo Tondeur, Peggy A. Ertmer, Anne Ottenbreit-Leftwich
Pagina's: 555 - 575 - Academic domains as political battlegrounds : a global enquiry by 99 academics in the fields of education and technology(2017)
Auteurs: Abdulrahman E. Al Lily, Jed Foland, David Stoloff, Aytac Gogus, Inan Deniz Erguvan, Mapotse Tome Awshar, Jo Tondeur, Michael Hammond, Isabella M. Venter, Paul Jerry, et al.
Pagina's: 270 - 288 - Classroom biographies : teaching and learning in evolving material landscapes (c. 1960-2015)(2017)
Auteurs: Jo Tondeur, Frederik Herman, Maud De Buck, Karen Triquet
Pagina's: 280 - 294 - Developing a validated instrument to measure pre-service teachersU+2019 ICT competencies : meeting the demands of the 21st-century(2017)
Auteurs: Jo Tondeur, Koen Aesaert, Bram Pynoo, Ola Erstadt
Pagina's: 462 - 472