< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Joke Bauwens
- Onderzoeksexpertise:
- media studies, television studies, media use, consumption and reception, media and everyday life
- Trefwoorden:Letteren
- Disciplines:Geschiedenis en filosofie van media en communicatie, Mediaonderzoeksmethodologie, Onderzoek van mediapubliek, Mediadiscours receptie, Digitale media, Methodologie voor communicatieonderzoek, Sociologie van media
- Gebruikers van onderzoeksexpertise:
- media studies, television studies, media use, consumption and reception, media and everyday life
Affiliaties
- ECHO: Onderzoeksgroep media, cultuur en politiek (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf5 sep 2022 → Heden - Brussels Centrum voor Stadsonderzoek (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf12 mrt 2020 → Heden - Communicatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2024 → Heden - Communicatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf8 apr 2019 → Heden - Communicatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2004 → 20 okt 2022 - Studies van Media, Vernieuwing en Technologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 apr 2004 → 30 sep 2014 - Communicatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2003 → 31 jan 2005 - Communicatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 apr 1995 → 31 dec 2008
Projecten
1 - 9 of 9
- SRP-Groeifinanciering: Uiterst rechtse ficties: de betekenissen van audiovisuele fictie bij jonge burgers met radicaalrechtse sympathieënVanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Hergebruik van gezuiverd afvalwater voor irrigatie en grondwatervoeding: milieu-impact en publieke perceptieVanaf1 nov 2019 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Het zelf in een cultuur van onmiddellijkheid: een ethisch-existentiële benadering.Vanaf1 jan 2018 → 31 dec 2021Financiering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- B-REL Woonomgevingen en levensperspectieven.Vanaf1 jan 2017 → 31 dec 2020Financiering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
- ADLIT: reclamewetenschap in een nieuwe mediaomgeving: onderzoek naar de kennis over de overtuiging van minderjarigen in relatie tot nieuwe advertentie-indelingen.Vanaf1 sep 2014 → 31 aug 2018Financiering: SBO (Strategisch Basisonderzoek)
- Technische vs. morele nabijheid. De 'verborgen moraliteit' van 'continue connectiviteit'Vanaf1 jan 2014 → 31 dec 2017Financiering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- De morele attitudes van preadolescenten op het gebied van online privacy: de mediërende en interagerende rol van leeftijd, gender identiteit en familiecultuurVanaf1 jan 2013 → 31 dec 2016Financiering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Stakeholdersbevraging : Bevraging van alle relevante stakeholders die centraal peilt naar visie van die stakeholders op de toekomstige plaats en rol van de openbare omroep in de samenleving.Vanaf7 jan 2009 → 31 mei 2010Financiering: Departement Wetenschap, Innovatie en Media
- Het virtuele beleefd: van virtuele morele praktijken naar een ethiek voor virtuele sociale werelden.Vanaf1 jan 2009 → 31 dec 2012Financiering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
Publicaties
1 - 10 van 37
- Being and becoming in the culture of immediacy(2024)
Auteurs: Jan Jasper Mathé, Joke Bauwens, Karl Verstrynge
Pagina's: 1-21 - Sociale semiotiek(2023)
Auteurs: Joke Bauwens, Rein Demunter
Pagina's: 23-48Aantal pagina's: 26 - Analyse van mediateksten en gemedieerde communicatie-inhouden(2023)
Auteurs: Leen d'Haenens, Joke Bauwens, Willem Joris
Aantal pagina's: 252 - Inleiding(2023)
Auteurs: Leen d'Haenens, Joke Bauwens, Willem Joris
Pagina's: 5-22Aantal pagina's: 18 - A Question of Truth(2023)
Auteurs: Joke Bauwens, Vincent Ginis, Trisha Meyer, Bart Van Kerkhove, Karl Verstrynge
Aantal pagina's: 170 - A Question of Truth: Introduction(2023)
Auteurs: Joke Bauwens, Vincent Ginis, Trisha Meyer, Bart Van Kerkhove, Karl Verstrynge
Pagina's: 15-18Aantal pagina's: 4 - Een vraag naar waarheid: inleiding(2023)
Auteurs: Joke Bauwens, Vincent Ginis, Trisha Meyer, Bart Van Kerkhove, Karl Verstrynge
Pagina's: 15-19Aantal pagina's: 5 - ‘Like the Oceans We Rise’(2023)
Auteurs: Freija Poot, Joke Bauwens
Pagina's: 107-123 - Going all the way? LGBTQ people’s receptiveness to gay-themed advertising in a Belgian context(2023)
Auteurs: Rein Demunter, Joke Bauwens
Pagina's: 1219-1241 - Cultural Identity Performances on Social Media(2023)
Auteurs: Paola Norah Condemayta Soto, Joke Bauwens, Kevin Smets
Pagina's: 304-321