< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Joke Torbeyns
- Disciplines:Onderwijspsychologie en educatief ontwerp
Affiliaties
- Instructiepsychologie en -technologie (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf1 okt 2021 → Heden - Instructiepsychologie en -technologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → Heden
Projecten
1 - 10 of 14
- Bouwen aan een stevige wiskundige basis: Ontwikkeling van materialen om de numerieke en patroonvaardigheden van (toekomstige) leerkrachten kleuteronderwijs en hun kleuters te bevorderen.Vanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: IOF - technologie validatie in labo
- Interactief voorlezen van prentenboeken ter stimulering van de wiskundige ontwikkeling van jonge kinderenVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- In beeld! Dialogisch voorlezen van prentenboeken in het voorbereidend wiskundeonderwijs: prentenboekkenmerken, leerkrachtcompetenties en effectiviteit.Vanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject
- Prentenboeken in beeld! De rol van prentenboekkenmerken in het voorlezen van prentenboeken om de wiskundige ontwikkeling van kleuters te stimulerenVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Prentenboeken voorlezen om de wiskundige ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren: de bijdrage van prentenboek- en leerkrachtkenmerkenVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Zorg ervoor dat voorlezen telt: de bijdrage van leerkracht- en prentenboekkenmerkenVanaf1 okt 2019 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Aftrekken via optellen. Een erg efficiënte strategie voor het oplossen van symbolische aftekopgaven?Vanaf1 okt 2019 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Effectief gebruik van prentenboeken voor het stimuleren van de wiskundige ontwikkeling op kleuterleeftijdVanaf27 nov 2018 → 30 sep 2020Financiering: BOF - Andere acties
- Het gebruik van educatieve technologie voor het ondersteunen van vroege wiskundige ontwikkelingVanaf1 okt 2018 → 31 aug 2021Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Aftrekken via indirect optellen. Een uiterst efficiënte strategie voor het oplossen van symbolisch gepresenteerde aftrekopgaven?Vanaf1 jan 2018 → 31 dec 2021Financiering: FWO Onderzoeksproject
Publicaties
1 - 10 van 103
- The remarkably frequent, efficient, and adaptive use of the subtraction by addition strategy: A choice/no-choice study in fourth- to sixth-graders with varying mathematical achievement levels(2022)
Auteurs: Stijn Van Der Auwera, Joke Torbeyns, Bert De Smedt, Lieven Verschaffel
Pagina's: 1 - 9 - The importance of replicating meta-analyses: Commentary on “Conceptual replication and extension of the relation between the number line estimation task and mathematical competence across seven studies”(2021)
Auteurs: Bert De Smedt, Joke Torbeyns, Lieven Verschaffel, Koen Luwel
Pagina's: 479 - 482 - Preschool teachers’ mathematical pedagogical content knowledge and self-reported classroom activities(2021)
Auteurs: Joke Torbeyns, Febe Demedts, Fien Depaepe
Pagina's: 30 - 45 - Associations between repeating patterning, growing patterning, andnumerical ability: A longitudinal panel study in 4- to 6-year olds(2021)
Auteurs: Nore Wijns, Lieven Verschaffel, Bert De Smedt, Joke Torbeyns
Pagina's: 1354 - 1368 - Stimulating preschoolers’ focus on structure in repeating and growing patterns(2021)
Auteurs: Nore Wijns, Lieven Verschaffel, Bert De Smedt, Joke Torbeyns
Pagina's: 1 - 9 - Longitudinal associations between spontaneous number focusing tendencies, numerical abilities, and mathematics achievement in 4- to 7-year-olds(2021)
Auteurs: Sanne Rathé, Joke Torbeyns, Bert De Smedt, Lieven Verschaffel
Pagina's: 1 - 20 - Subtraction by addition: A remarkably natural and clever way to subtract?(2021)
Auteurs: Lieven Verschaffel, Bert De Smedt, Stijn Van Der Auwera, Joke Torbeyns
Pagina's: 117 - 141 - Focusing on numbers - An investigation of the role of children’s spontaneous focusing on Arabic number symbols in early mathematical development(2021)
Auteurs: Sanne Rathé, Lieven Verschaffel, Bert De Smedt, Joke Torbeyns
- Competencias numéricas tempranas de niños Ecuatorianos: Diferencias entre tipos de escuelas(2021)
Auteurs: Joke Torbeyns, Jo Van Hoof, Daniël Van Nijlen, Lieven Verschaffel
Pagina's: 1 - 15 - Effectiveness of Educational Technology in Early Mathematics Education: A Systematic Literature Review(2021)
Auteurs: Sandy Verbruggen, Fien Depaepe, Joke Torbeyns
Pagina's: 1 - 26Aantal pagina's: 26