< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Joke Vandenabeele
- Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen
Affiliaties
- Educatie, Cultuur en Samenleving (OE) (Onderzoekseenheid)
Verantwoordelijke
Vanaf17 feb 2023 → Heden - Educatie en Samenleving (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf17 feb 2023 → Heden - Educatie en Samenleving (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → 30 sep 2018 - Educatie, Cultuur en Samenleving (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 aug 2010 → Heden - Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Campus Kulak Kortrijk (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2005 → 30 sep 2006
Projecten
1 - 10 of 13
- Solidariteit in diversiteit in de arbeidersbeweging in rurale gebiedenVanaf1 sep 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Solidariteit in diversiteit binnen jeugdwerk: Richting een etnograpisch gebaseerde publieke pedagogiekVanaf1 sep 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Solidariteit in diversiteitVanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: H2020 - Skills en loopbaanontwikkeling (Marie Skłodowska-Curie acties)
- De Problematisering van Antropogene Zwerfvuilvervuiling: Naar een Kunst-Geïnformeerde Studie PedagogiekVanaf1 okt 2019 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- MaakLeerPlek.Vanaf1 sep 2019 → 31 aug 2022Financiering: Departement Economie, Werkgelegenh. en Binnenl. Aangelegenheden
- Hoger onderwijs voor duurzame ontwikkeling in de humane en sociale wetenschappen: de black box openen.Vanaf1 jan 2018 → 31 dec 2020Financiering: BOF - Andere acties
- Versterken van peer leren voor duurzame landbouw. Demonstraties op landbouwbedrijven als ruimtes voor ingebed, belichaamd en transformatief leren.Vanaf8 mei 2017 → 17 mrt 2021Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Pilot 1: een compositionele etnografie van de Vaartkom regio in LeuvenVanaf30 okt 2016 → 30 jun 2017Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Een sensorisch-artistieke benadering van de stad als leefomgeving: ontwikkeling en implementatie van een materieel-discursieve onderzoekslensVanaf1 okt 2013 → 14 feb 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Diversiteit en gemeenschap.Vanaf1 jan 2013 → 31 dec 2016Financiering: SBO (Strategisch Basisonderzoek)
Publicaties
1 - 10 van 68
- What is there to learn from the Open Gym? Developing new pedagogical notions of sports by an empirical engagement with a DIY sports infrastructure(2023)
Auteurs: Karmijn van de Oudeweetering, Lanze Vanermen, Joke Vandenabeele, Mathias Decuypere
Pagina's: 461 - 475 - Repair tables, broken vacuum cleaners and posters: Weaving new worlds together in response to breakdowns(2022)
Auteurs: Joke Vandenabeele, Mathias Decuypere
Pagina's: 1 - 15 - Magnificent Rubbish: An arts-informed research project as a form of response-able pedagogy(2022)
Auteurs: Sara Coemans, Joke Vandenabeele, Karin Hannes
Pagina's: 1 - 19 - Learning to reflect collectively: how to create the right environment for discussing participatory planning practise?(2021)
Auteurs: Joke Vandenabeele
Pagina's: 1 - 20 - Power to the facilitated agricultural dialogue: an analysis of on-farm demonstrations as transformative learning spaces(2021)
Auteurs: Joke Vandenabeele
Pagina's: 699 - 719 - Vier visies op verandering, effectiviteit en impact. Een denkoefening rond maakleerplek Leuven(2021)
Auteurs: Mieke Berghmans, Joke Vandenabeele
Pagina's: 19 - 43 - Place-Sensing Through Haptic Interfaces: Proposing an Alternative to Modern Sustainability Education(2021)
Auteurs: Viktor Swillens, Mathias Decuypere, Joke Vandenabeele, Joris Vlieghe
Pagina's: 1 - 14 - Enhancing peer learning for sustainable agriculture. On-farm demonstrations as spaces for embedded, embodied and transformative learning.(2021)
Auteurs: Hanne Cooreman, Joke Vandenabeele
- Strategies for expansive learning in sustainable farming initiatives: a CHAT analysis of a Dutch case(2020)
Auteurs: Joke Vandenabeele
Pagina's: 392 - 409 - The Use of Video to Evaluate On-Farm Demonstrations as a Tactile Space for Learning(2020)
Auteurs: Hanne Cooreman, Joke Vandenabeele
Pagina's: 1 - 15