< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Joris Vlieghe
- Disciplines:Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen
Affiliaties
- Educatie en Samenleving (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → 31 jan 2014 - Educatie, Cultuur en Samenleving (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 aug 2010 → 18 aug 2022
Projecten
1 - 10 of 13
- Sabbatperiode Joris Vlieghe: Education of the Senses +Vanaf13 sep 2024 → HedenFinanciering: FWO Prijzen en sabbaticals (vroeger FWO onbepaald), BOF - mobiliteit
- Onderweg naar een Educatie van de Zintuigen: Een Alternatieve pragmatische kijk op STEAMVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Naar een ‘Education of the Senses’ (EoS): Een alternatief pragmatische kijk op STEAM (3H230318)Vanaf15 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Naar een ‘Education of the Senses’ (EoS): Een alternatief pragmatische kijk op STEAMVanaf14 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Naar een ‘Education of the Senses’ (EoS): Een alternatief pragmatische kijk op STEAMVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Van Toeten Noch Blazen. Een pedagogische studie naar de imagoproblematiek van HaFa orkesten en de rol van volwassen debutantenVanaf4 aug 2022 → 11 okt 2023Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Studio Kunst als Post-anthropocentrische PedagogiekVanaf25 nov 2021 → 13 jun 2024Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Studiepraktijken als antwoord op de kwestie van duurzaamheid. Een case-based onderzoek over de pedagogiek van studiepraktijken in een randstedelijke context.Vanaf1 okt 2020 → 30 sep 2024Financiering: BOF - projecten
- Zwerfvuil en Kritieke Zones: Een Idioplomatisch Voorstel voor Collectieve StudieVanaf1 okt 2019 → 12 jun 2024Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Open onderwijsplatformen en hun on/zichtbaarheden: Een kritisch verslag vanuit wetenschap- en technologiestudiesVanaf1 okt 2018 → 8 mei 2024Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 118
- Critique and education under new climatic and digital conditions from a logic of division to a logic of gathering(2024)
Auteurs: Joris Vlieghe
- Conducting conducts. Rethinking and reclaiming public music education(2024)
Auteurs: Wiebe Sieds Koopal, Joris Vlieghe, Thomas De Baets
- Learning to dashboard: modes of producing and deploying data visualising technologies in higher distance education(2024)
Auteurs: Joris Vlieghe, Mathias Decuypere
- Towards an Education of the Senses(2024)
Auteurs: Joris Vlieghe
Pagina's: 377 - 390 - The rise of digital distance learning and the anesthetization of youth. Digitization and the capacity for rejuvenating a common world(2024)
Auteurs: Joris Vlieghe
Pagina's: 229 - 246 - The rise of digital distance learning and the anestheticization of youth-. Digitization and the capacity for rejuvenating the world(2024)
Auteurs: Joris Vlieghe
Pagina's: 229 - 246 - Naar een (on)pedagogiek van het amateurorkest?(2024)
Auteurs: Thomas Geudens, Joris Vlieghe, Thomas De Baets
Pagina's: 103 - 116 - Litter Pollution and Critical Zones: An Idioplomatic Proposal for Collective Study(2024)
Auteurs: Viktor Swillens, Joris Vlieghe, Joke Vandenabeele, Mathias Decuypere
- Wat een leraar tot leraar maakt. Vorming, zaakgerichtheid en liefde voor de wereld.(2024)
Auteurs: Joris Vlieghe
- Open education platforms and their modes of dis/appearing: A critical account from science and technology studies(2024)
Auteurs: Lanze Vanermen, Mathias Decuypere, Joris Vlieghe