< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Joris Vlieghe
- Disciplines:Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen
Affiliaties
- Educatie en Samenleving (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → 31 jan 2014 - Educatie, Cultuur en Samenleving (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 aug 2010 → 18 aug 2022
Projecten
1 - 8 of 8
- Van Toeten Noch Blazen. Een pedagogische studie naar de imagoproblematiek van HaFa orkesten en de rol van volwassen debutantenVanaf4 aug 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Studio Kunst als Post-anthropocentrische PedagogiekVanaf25 nov 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Studiepraktijken als antwoord op de kwestie van duurzaamheid. Een case-based onderzoek over de pedagogiek van studiepraktijken in een randstedelijke context.Vanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- De Problematisering van Antropogene Zwerfvuilvervuiling: Naar een Kunst-Geïnformeerde Studie PedagogiekVanaf1 okt 2019 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het ontstaan van een verborgen curriculum in open onderwijs: een posthumanistisch onderzoek naar educatieve tijd en ruimteVanaf1 okt 2018 → 1 okt 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Dirigeren en gedirigeerd worden: op zoek naar een radicaal 'klassieke' herconceptualisering van algemene muzikale vormingVanaf1 sep 2018 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Een theoretische verkenning van de universiteit: een onderzoek naar studiepraktijkenVanaf10 jul 2018 → 30 sep 2019Financiering: BOF - Andere acties
- Een theoretische verkenning van de universiteit: een onderzoek naar studiepraktijkenVanaf1 jan 2018 → 31 dec 2022Financiering: BOF - tenure track
Publicaties
1 - 10 van 78
- The intelligent pathos of education. Challenging the concept of emotional intelligence through Michel Henry’s phenomenology of incarnation.(2022)
Auteurs: Wiebe Sieds Koopal, Joris Vlieghe
Pagina's: 229 - 244 - GRANDMA observations of ZTF/Fink transients during summer 2021(2022)
Auteurs: Joris Vlieghe
Pagina's: 6007 - 6022 - Curriculum meets platform: A reconceptualisation of flexible pathways in open and higher education(2022)
Auteurs: Lanze Vanermen, Joris Vlieghe, Mathias Decuypere
Pagina's: 1 - 26 - In the lap of collective impotentiality: Reexamining a pragmatic account of thinking through an Agambenian lens(2022)
Auteurs: Joris Vlieghe
Pagina's: 473 - 490 - Sharing Love for a Common World On and Off-Screen. A Pedagogical and Technocentric Account(2022)
Auteurs: Joris Vlieghe
Pagina's: 1 - 14 - The pedagogical style of matters of study: experimenting with artistic-scientific interventions in times of corona lockdown.(2022)
Auteurs: Wiebe Sieds Koopal, Joris Vlieghe
Pagina's: 371 - 390 - Teacherly gestures as an ontological dimension of politics: On the need of commonising in an age of pervasive privatization(2021)
Auteurs: Joris Vlieghe
Pagina's: 109 - 128 - Growing donkey ears: the animal politics of music education(2021)
Auteurs: Wiebe Sieds Koopal, Joris Vlieghe, Thomas De Baets
Pagina's: 1 - 15 - Notes on note-making: Introduction(2021)
Auteurs: Lavinia Marin, Joris Vlieghe
Pagina's: 1 - 5 - Place-Sensing Through Haptic Interfaces: Proposing an Alternative to Modern Sustainability Education(2021)
Auteurs: Viktor Swillens, Mathias Decuypere, Joke Vandenabeele, Joris Vlieghe
Pagina's: 1 - 14