< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Julia Griful Freixenet
- Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek
- Disciplines:Inclusief en speciaal onderwijs, Lerarenopleiding, Secundair onderwijs, Curriculum en pedagogische theorie en ontwikkeling
Affiliaties
- Brussels onderzoekcentrum voor Innovatie in Leren en Diversiteit (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf3 jun 2020 → Heden - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → Heden - Faculteit Psychologie en Educatieve wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf4 sep 2014 → 1 jul 2016, 7 sep 2016 → 26 mei 2020
Publicaties
1 - 6 van 6
- Toward More Inclusive Education: An Empirical Test of the Universal Design for Learning Conceptual Model Among Preservice Teachers(2021)
Auteurs: Julia Griful Freixenet, Katrien Struyven, Wendelien Vantieghem
Pagina's: 381-395Aantal pagina's: 15 - Professional vision of inclusive classrooms: A validation of teachers' reasoning on differentiated instruction and teacher-student interactions(2020)
Auteurs: Wendelien Vantieghem, Iris Roose, Esther Gheyssens, Julia Griful Freixenet, Karolien Keppens, Ruben Vanderlinde, Katrien Struyven, Piet Van Avermaet
- Differentiated instruction: the diversity of teachers' philosophy and praxis to adapt teaching to students' interests, readiness and learning profiles(2020)
Auteurs: Esther Gheyssens, Catherine Coubergs, Julia Griful Freixenet, Nadine Engels, Katrien Struyven
Aantal pagina's: 19 - Exploring the interrelationship between Universal Design for Learning (UDL) and Differentiated Instruction (DI): A systematic review(2020)
Auteurs: Julia Griful Freixenet, Katrien Struyven, Wendelien Vantieghem, Esther Gheyssens
- Learning about Inclusive Education: Exploring the Entanglement(2020)
Auteurs: Julia Griful Freixenet
- Higher education students with disabilities speaking out: perceived barriers and opportunities of the Universal Design for Learning framework(2017)
Auteurs: Julia Griful Freixenet, Katrien Struyven, Meggie Verstichele, Caroline Andries
Pagina's: 1627-1649Aantal pagina's: 23