< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Karlien Demol
- Disciplines:Biologische en fysiologische psychologie, Algemene psychologie, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen
Affiliaties
- Schoolpsychologie en Ontwikkeling in Context (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf12 sep 2017 → Heden
Projecten
1 - 4 of 4
- Voorbij vooroordelen: Onderzoek naar de rol van leerkrachten bij identiteitsgebonden pesten in de basisschoolVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Een blik op de leerkracht als omstander bij pesten op school: inzicht in helpende en schadelijke reacties van leerkrachten bij pesten.Vanaf1 okt 2022 → 30 sep 2023Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
- EEN BLIK OP DE LEERKRACHT ALS OMSTANDER BIJ PESTEN OP SCHOOL: inzicht in helpende en schadelijke reacties van leerkrachten bij pestenVanaf11 dec 2021 → 31 okt 2022Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
- De veelzijdige rol van leerkrachten bij pesten onder leerlingen en de wisselwerking met peer relatiesVanaf12 sep 2017 → 10 dec 2021Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 8 van 8
- Teachers' bullying-related cognitions as predictors of their responses to bullying among students(2023)
Auteurs: Fleur Van Gils, Karine Verschueren, Karlien Demol, Hilde Colpin
Pagina's: 513 - 530 - Trajectory classes of relational and physical bullying victimization: Links with peer and teacher-student relationships and social-emotional outcomes(2022)
Auteurs: Karlien Demol, Karine Verschueren, Isabel ten Bokkel, Fleur Van Gils, Hilde Colpin
Pagina's: 1354 - 1373 - Teachers’ responses to bullying questionnaire: A validation study in two educational contexts(2022)
Auteurs: Fleur Van Gils, Hilde Colpin, Karine Verschueren, Karlien Demol
Pagina's: 1 - 12 - The Multifaceted Role of Teachers in Bullying Victimization and the Interplay with Peer Relations(2021)
Auteurs: Karlien Demol, Hilde Colpin, Karine Verschueren
- Reciprocal links between teacher-student relationships and peer victimization: A three-wave longitudinal study in early adolescence(2021)
Auteurs: Isabel ten Bokkel, Karine Verschueren, Karlien Demol, Fleur Van Gils, Hilde Colpin
Pagina's: 2166 - 2180 - Student attitudes and perceptions of teacher responses to bullying: An experimental vignette study(2021)
Auteurs: Karlien Demol, Karine Verschueren, Hilde Colpin
Pagina's: 814 - 830 - Perceived Teacher Responses to Bullying Influence Students' Social Cognitions(2020)
Auteurs: Karlien Demol, Karine Verschueren, Hilde Colpin
- Revealing the Transactional Associations among Teacher-Child Relationships, Peer Rejection and Peer Victimization in Early Adolescence(2020)
Auteurs: Karlien Demol, Geertje Leflot, Karine Verschueren, Hilde Colpin
Pagina's: 2311 - 2326