< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Katrien Vangrieken
- Disciplines:Biologische en fysiologische psychologie, Algemene psychologie, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen
Affiliaties
- Arbeids- & Organisatiepsychologie & Opleidingskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2019 → Heden - Professionele Opleiding en Ontwikkeling en Levenslang Leren (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 sep 2014 → 30 sep 2020
Projecten
1 - 7 of 7
- Voorbij Aggregatie: Het Verbeteren van de Meting en Conceptualisatie van Teamconstructen door een Microfoundations BenaderingVanaf5 okt 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Digitale trainersnetwerken: Bevordering van digitale samenwerking tussen docenten, trainers, instructeurs en coaches bij DefensieVanaf29 sep 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Werkomstandigheden en welzijn van leerkrachten gemedieerd door SDT basisbehoeftenvervulling.Vanaf13 dec 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De toekomst van teamwerk? De impact van telewerk op teamwerk en team lerenVanaf16 nov 2020 → 3 mrt 2023Financiering: BOF - doctorale mandaten
- Dynamieken van teamleren en ontwikkeling in blended werkomgevingenVanaf4 nov 2020 → 30 sep 2022Financiering: BOF - projecten
- Push versus pull: De effectiviteit van formele en informele samenwerkingsstructuren tussen lerarenVanaf1 okt 2018 → 30 sep 2019Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
- De leraar of het team? Naar een integratief begrip van individueel werk en samenwerkingVanaf1 sep 2014 → 29 mei 2018Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 15
- Karasek’s activation hypothesis: A longitudinal test of within-person relationships(2023)
Auteurs: Katrien Vangrieken, Nele De Cuyper, Hans De Witte
Pagina's: 1 - 24 - Experiences of Relatedness during Enforced Remote Work among Employees in Higher Education(2022)
Auteurs: Katrien Vangrieken
Pagina's: 1 - 13 - Education–Job Fit and Work- Related Learning of Recent Graduates: Head Start or Filling a Gap?(2021)
Auteurs: Ilke Grosemans, Katrien Vangrieken, Eva Kyndt
Pagina's: 638 - 653 - De relatie tussen onderwijs-job fit en werkgerelateerd leren van pas afgestudeerden: starten met voorsprong of bijbenen?(2020)
Auteurs: Ilke Grosemans, Sarah Vansteenkiste, Katrien Vangrieken
Pagina's: 88 - 96 - The Teacher as an Island? A Mixed Method Study on the Relationship Between Autonomy and Collaboration(2020)
Auteurs: Katrien Vangrieken, Eva Kyndt
Pagina's: 177 - 204 - Group, team, or something in between? Conceptualising and measuring team entitativity(2017)
Auteurs: Katrien Vangrieken, Anne Boon, Eva Kyndt
Pagina's: 1 - 41 - Teacher communities as a context for professional development: A systematic review(2017)
Auteurs: Katrien Vangrieken, Chloé Meredith, Eva Kyndt
Pagina's: 47 - 59 - Teacher autonomy and collaboration: A paradox? Conceptualising and measuring teachers’ autonomy and collaborative attitude(2017)
Auteurs: Katrien Vangrieken, Ilke Grosemans, Eva Kyndt
Pagina's: 302 - 315 - Team learning in teacher teams: Team entitativity as a bridge between teams-in-theory and teams-in-practice(2016)
Auteurs: Katrien Vangrieken, Elisabeth Raes
Pagina's: 275 - 298 - Team creativity versus team learning: transcending conceptual boundaries to inspire future framework building(2016)
Auteurs: Anne Boon, Katrien Vangrieken
Pagina's: 67 - 90