< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Koen Aesaert
- Disciplines:Psychologisch assessment, Onderwijscurriculum niet elders geclassificeerd, Methodologie van pedagogisch en onderwijskundig onderzoek
Affiliaties
- Onderwijseffectiviteit en -evaluatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf16 nov 2017 → Heden
Projecten
1 - 10 of 15
- Naar een verrijkte vorm van gestandaardiseerd toetsen: De ontwikkeling van relevante leerwinstindicatoren op schoolniveau binnen het secundair onderwijs.Vanaf11 mrt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het effect van de schoolsamenstelling op de prestaties en het zelfbeeld van leerlingen in Bunia en Kisangani in DR CongoVanaf18 jan 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Naar een verrijkte vorm van gestandaardiseerd toetsen: De ontwikkeling van relevante leerwinstindicatoren op schoolniveau binnen het secundair onderwijs.Vanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Prestaties en gelijkheid in digitale informatieverwerking en computationeel denken van leerlingen secundair onderwijs: de rol van onderwijsleerpraktijken en inhoudelijke kennisVanaf16 aug 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- International Computer and Information Literacy Study 2023 in VlaanderenVanaf1 jul 2021 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs
- De doorlichting als hefboom voor onderwijskwaliteit: stand van zaken en inbedding in een systeembreed kwaliteitsmonitoringsysteemVanaf1 jun 2021 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs
- Bepaling van steekproefvereisten voor modellering en rapportering van de (stabiliteit van) toegevoegde waarde schattingen van scholen: steekproefgrootte, mobiliteit van leerlingen tussen scholen en steekproef heterogeniteit.Vanaf17 mei 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Effectieve leeromgevingen in de b-stroom van de eerste graad van het secundair onderwijsVanaf1 mei 2021 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs
- Bepalen van steekproefkenmerken om de (stabiliteit van de) toegevoegde waarde van scholen te modelleren en rapporteren: steekproefgrootte, leerlingenmobiliteit en steekproefheterogeniteit.Vanaf18 dec 2020 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Wat werkt voor wie? Een studie naar differentiële effectiviteit van instructiekenmerken.Vanaf9 nov 2020 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
Publicaties
1 - 10 van 12
- An analytic description of ProjectExpert: An instructional reading program for ninth grade vocational students(2021)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 1 - 35 - Skill or will? The respective contribution of motivational and behavioural characteristics to secondary school students’ reading comprehension(2021)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 1 - 23 - Social Citizenship Competences of Primary School Students: Does Socio-ethnic Diversity in the Classroom matter?(2021)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 1 - 23 - Exploring the relationship between metacognitive awareness, motivation, and L1 students’ critical listening skills(2021)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 1 - 12 - Exploring the Validity of a Comprehensive Listening Test to Identify Differences in Primary School Students’ Listening Skills(2020)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 1 - 25 - IDENTIFYING STUDENT- AND CLASS-LEVEL CORRELATES OF SIXTH-GRADE STUDENTS' LISTENING COMPREHENSION(2020)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 1 - 38Aantal pagina's: 38 - Identifying student and classroom characteristics related to primary school students' listening skills: A systematic review(2018)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 86 - 99Aantal pagina's: 14 - A multilevel analysis of what matters in the training of pre-service teacher's ICT competencies(2018)
Auteurs: Jo Tondeur, Koen Aesaert, Sarah Prestridge, Els Consuegra
Pagina's: 32 - 42Aantal pagina's: 11 - Developing a validated instrument to measure preservice teachers’ ICT competencies: Meeting the demands of the 21st century(2017)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 462 - 472 - The Contribution of Pupil, Classroom and School Level Characteristics to Primary School Pupils’ ICT Competences: A Performance-based Approach(2015)
Auteurs: Koen Aesaert, Daniël Van Nijlen
Pagina's: 55 - 69