< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Koen Jaspaert
- Disciplines:Talen, Literatuurwetenschappen
Affiliaties
- Centrum voor Taal en Onderwijs, Leuven (Onderzoeksinstituut)
Lid
Vanaf1 feb 2015 → 8 sep 2017 - Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Leuven (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 dec 2005 → 31 jan 2015
Projecten
1 - 6 of 6
- Een empirisch onderzoek naar overname van Engelse discourse markers onder Chinese EFL leerlingenVanaf15 sep 2016 → 28 okt 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Als we ’t de kinderen vragen. Het potentieel van productieve interactie voor tweedetaalverwerving vanaf het prille beginVanaf1 jan 2013 → 12 apr 2017Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Factoren die impliciete tweedetaalverwerving bij basisschoolleerlingen in Vlaanderen bevorderenVanaf1 okt 2012 → 25 feb 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Holland’s got talent for learning Chinese? Een casestudy naar studiesucces en -uitval bij OTC-Chinees aan de Zuyd HogeschoolVanaf1 okt 2012 → 23 jun 2017Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Woordenschatverwerving en taalleerstrategieën met behulp van CLIL in een Tsjechisch perspectiefVanaf1 okt 2011 → 30 jan 2017Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Talige socialisatie en T2-verwerving in de kleuterklas.Vanaf1 okt 2009 → 22 mrt 2017Financiering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 24
- Vocabulary acquisition in Moroccan- and Turkish-heritage children: A comparative study(2018)
Auteurs: Marieke Vanbuel, Anneleen Boderé, Karen Torfs, Koen Jaspaert
Pagina's: 38 - 50 - Six-year-olds' learning of novel words through addressed and overheard speech(2017)
Auteurs: Anneleen Boderé, Koen Jaspaert
Pagina's: 1163 - 1191 - Holland’s got talent for learning Chinese? Een casestudy naar studiesucces en -uitval bij OTC-Chinees aan de Zuyd Hogeschool(2017)
Auteurs: Tin Chau Tsui, Koen Jaspaert
Aantal pagina's: 227 - Vocabulary Development and Language Learning Strategy Use in CLIL in the Czech Context(2017)
Auteurs: Barbora Benesova, Koen Jaspaert, Lies Sercu
Aantal pagina's: 168 - Does assumed knowledgeableness cause differences in stories told by children from different cultural groups?(2017)
Auteurs: Koen Jaspaert, Sara Gysen
Pagina's: 67 - 86 - Taal leren. Van kleuters tot volwassenen(2017)
Auteurs: Koen Jaspaert, Carolien Frijns
- Ik lees ik lees wat jij niet leest: leesplezier en begrijpend lezen in het basisonderwijs (en daarna)(2017)
Auteurs: Carolien Frijns, Koen Jaspaert, Koen Jaspaert, Carolien Frijns
Pagina's: 101 - 121 - Het kwik van de kinderen: over het stimuleren van taal leren in de kleuterklas(2017)
Auteurs: Carolien Frijns, Koen Jaspaert, Koen Jaspaert, Carolien Frijns
Pagina's: 45 - 76 - Nieuwsgierigheid belonen in de kleuterklas: een boost voor taalontwikkeling?(2016)
Auteurs: Anneleen Boderé, Koen Jaspaert
Pagina's: 23 - 24 - Kleuters aan het woord. Een taakgericht neologismenverhaal voor taalonderzoek bij niet-Nederlandstalige kleuters(2016)
Auteurs: Carolien Frijns, Koen Jaspaert