< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Lies Sercu
- Disciplines:Curriculum en pedagogiek van geletterdheid
Affiliaties
- Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Leuven (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 dec 2005 → Heden - Faculteit Letteren (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2001 → 29 sep 2003 - Specifieke Lerarenopleiding Letteren, Leuven (Section)
Lid
Vanaf1 okt 2000 → 30 sep 2003
Projecten
1 - 10 of 12
- Het onderwijs van het Chinees aan Belgische Confucius Instituten vanuit pedagogisch en sociocultureel perspectiefVanaf5 okt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Interculturele competentie ontwikkelen met sociale media in Chinese klaslokalenVanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Onderwijs voor een multiculturele samenleving: de ontwikkeling van een wetenschappelijk en lokaal onderbouwd model voor de bevordering van competentie in interculturele communicatie in Ethiopische openbare instellingen voor hoger onderwijs.Vanaf2 mrt 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Vietnamese universitaire studenten voorbereiden op de internationale arbeidsmarkt. Onderzoek naar inhoud en taal geïntegreerd leren en onderwijzen aan Can Tho UniversityVanaf1 okt 2019 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- De kwaliteit van communicatie in de gezondheidszorgVanaf1 okt 2017 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De ontwikkeling van 'Intercultural Persoonhood' in jonge mensenVanaf1 okt 2017 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- CLIL Geeschiedenis in Vlaamse scholenVanaf1 okt 2017 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Holland’s got talent for learning Chinese? Een casestudy naar studiesucces en -uitval bij OTC-Chinees aan de Zuyd HogeschoolVanaf1 okt 2012 → 23 jun 2017Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Woordenschatverwerving en taalleerstrategieën met behulp van CLIL in een Tsjechisch perspectiefVanaf1 okt 2011 → 30 jan 2017Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De ontwikkeling van nieuwe professionele inzichten. CLIL-actoren en de articulatie van hun subjectieve CLIL-onderwijs- en leertheorieën.Vanaf1 okt 2011 → 30 jun 2013Financiering: Univ. - Projectmatig onderzoek
Publicaties
1 - 10 van 33
- How an intake conversation in mental healthcare nearly led to suicide.(2022)
Auteurs: Lies Sercu
Pagina's: 4 - 7 - Is zelfonthulling door de therapeut een meerwaarde?(2022)
Auteurs: Lies Sercu
Pagina's: 30 - 31 - Students’ Perceptions of Content- and Language- Integrated Learning in Vietnam: A Survey Study(2021)
Auteurs: Phuong Bao Tran Nguyen, Lies Sercu
Pagina's: 1 - 18 - DEVELOPING THE VOICE OF A HISTORIAN IN FRENCH-MEDIUM CLIL HISTORY COURSES. A STUDY AMONG FLEMISH ADOLESCENTS.(2021)
Auteurs: Lies Sercu
Pagina's: 155 - 165 - You're not getting in(2021)
Auteurs: Lies Sercu
Pagina's: 1 - 2 - DEVELOPING THE VOICE OF A HISTORIAN IN FRENCH-MEDIUM CLIL HISTORY COURSES: A STUDY AMONG FLEMISH ADOLESCENTS(2021)
Auteurs: Lies Sercu
Pagina's: 248 - 258Aantal pagina's: 10 - Developing Integrative Intercultural Personhood. Factors Affecting the Acquisition of a New Cultural and Linguistic Identity. The Case of a Flemish Family Moving to India(2018)
Auteurs: Marlieke Shaw, Lies Sercu
Pagina's: 48 - 52Aantal pagina's: 5 - Serving policy or people? Towards an evidence-based, coherent concept of language awareness for all learners(2018)
Auteurs: Carolien Frijns, Lies Sercu, Koenraad Van Gorp
Pagina's: 87 - 116 - Vocabulary Development and Language Learning Strategy Use in CLIL in the Czech Context(2017)
Auteurs: Barbora Benesova, Koen Jaspaert, Lies Sercu
Aantal pagina's: 168 - Samenwerkend schrijven en reviseren: Met wie en hoe? Een experimentele studie naar de interactie tussen groepssamenstelling en instructiemethode bij samenwerkend reviseren in een vreemde taal in het hoger onderwijs(2016)
Auteurs: Elke Van Steendam, Lies Sercu
Pagina's: 3 - 13